Rămâi alături de noi   facebook logo youtube logo twitter logo
buzznews logo

Un ONG cere PUBLIC Primăriei să nu arunce banii pe autobuze electrice: ”E o cheltuială inutilă. Sunt zgomotoase, grele și lente”

National - Extern 11 Martie 2013, 16:04
Spune-ti parerea
ONG-ul TRANSIRA a cerut public Primăriei să nu mai achiziționeze autobuze “electrice”, pe motiv că expertiza altor orașe este negativă, acestea dovedindu-se ”zgomotoase, grele, lente, costisitoare și cu durată de viață scăzută”, după cum se arată într-un comunicat de presă.



”Cerem public Primăriei renunţarea la acest proiect (achiziționarea a cinci autobuze electrice, n.red.) sau Consiliului local să nu voteze acest proiect dacă Primăria nu renunţă la el”, se arată în comunicatul Asociației.

Asociația TRANSIRA subliniază faptul că ”tehnologia autobuzelor electrice este încă in fază incipientă, acestea fiind testate în puţine oraşe de pe mapamond”. ”În Shanghai, de exemplu, s-a implementat acest sistem, acum renunţându-se treptat la el. Oraşele elveţiene care au testat astfel de autobuze (Zurich, Geneva, Lucerna, Biel/Bienne, Neuchatel) le-au respins. Deoarece aceste autobuze sunt zgomotoase, grele, lente, costisitoare (adăugăm şi costurile implementării infrastructurii electrice şi, desigur, a exploatării ei) şi cu durată de viaţă scăzută", se arată în comunicat.

”Nu cred că nu s-a remarcat şi insuficienţa capacităţii de transport pe traseele cu grad de utilizare ridicat (6 şi 25), unde este nevoie de mai multe troleibuze articulate. Aşadar 5 autobuze electrice, pe lângă dezavantajele enumerate anterior, nu rezolvă problema strigentă a necesităţii parcului de autobuze şi troleibuze. De fapt, Primăria s-a angajat că va utiliza fondurile elveţiene pentru achiziţionarea de troleibuze, nu de autobuze electrice”, precizează ing. Silviu Sîntea, preşedintele Asociaţiei TRANSIRA.

Primăria ar urma să acopere 15 la sută din costurile proiectului ce presupune achiziționarea a cinci autobuze electrice, evaluate între 1.500.000 şi 2.500.000 de euro.

Troleibuze pentru comunităţi moderne: Economie, ergonomie, ecologie


1) Troleibuzul este un mijloc de transport cu grad de poluare fizico–chimică zero şi cu poluare fonică foarte scăzută
- Se elimină efectul “tunelului de poluare”, ameninţarea cea mai mare a aglomerărilor urbane;
- Prin folosirea troleibuzelor în detrimentul autobuzelor, se elimină posibilitatea formării gazelor cu efect de seră (nu se produc emisii de dioxid de carbon);
- Se foloseşte alimentarea cu energie electrică. Procedeele de obţinere a acesteia sunt mai puţin poluante şi mai puţin costisitoare decât cele de obţinere a benzinelor şi motorinelor;
- Se pune un accent deosebit pe folosirea energiei electrice obţinute din surse regenerabile (hidro, eoliană, solară);
- Alte variante de propulsie a vehiculelor sunt fie mult mai scumpe (motoarele acţionate cu hidrogen: se obţine hidrogenul necesar prin electroliza apei), fie mai poluante pe termen mediu (“bio-dieselul’ sau “gazul natural comprimat”).

2) Sistemul de transport cu troleibuzul este mult mai ieftin faţă de cel cu autobuzul
- Preţul curentului electric a avut o evoluţie liniară, lentă. În schimb, datorită epuizării resurselor minerale, preţul motorinei este în continuă creştere;
- Investiţiile iniţiale în infrastructura de troleibuz sunt aproape duble faţă de infrastructura de autobuz. Însă, durata de viaţă a troleibuzului faţă de autobuz este triplă, costurile de întreţinere şi exploatare ale troleibuzului fiind cu 16% mai mici;
- Fondurile europene nerambursabile sunt disponibile doar pt. dezvoltarea reţelelor de transport electric;
- Autobuzele cu motoare mai puţin poluante (Euro IV - Euro VI) au devenit foarte costisitoare, diferenţa între preţul de cost al unui astfel de autobuz şi cel al troleibuzului fiind aproape nesemnificativă. Este argumentul cel mai important al municipalităţii din Leipzig ce doreşte ca să înlocuiască 50 de autobuze cu 50 de troleibuze;
- S-a constatat dezvoltarea mai rapidă, socio–economică, a zonelor deservite de către transport electric;
- Municipiile ce dispun de transport electric au preţul legitimaţiilor de călătorie mai mici faţă de municipiile ce deţin exclusiv autobuze;
- Troleibuzele sunt dotate cu componente electronice (variator de tensiune sau invertor) ce permit recuperarea unei părţi importante a energiei consumate;
- Dotările suplimentare (asigurarea căldurii în vehicul) sunt mult mai ieftine la troleibuz decât la autobuz;
- Se elinimă posibiltatea furtului de combustibil.

3) Sistemul de transport cu troleibuzul este fiabil
- Troleibuzul are o mobilitate foarte mare în trafic, datorată calităţilor motorului electric, permiţând o pornire rapidă din staţii sau intersecţii;
- Troleibuzele moderne sunt dotate cu motor auxiliar şi cu decuplare–recuplare pneumatică a captatorilor de curent, reducând astfel riscurile unor posibile avarii, putându-se deplasa independent de reţeaua electrică.

4) Prezentul şi viitorul sunt ale troleibuzului
- În ultimii ani s-au introdus troleibuze sau reţeaua de troleibuze a fost extinsă atât în metropole cât şi în oraşele mici şi mijlocii, municipalităţile europene facând eforturi considerabile pentru a asigura un sistem de transport ecologic. Proecte aflate în derulare, chiar şi în ţări în care retelele de troleibuze nu sunt dezvoltate: Verona, Vicenza, Avellino, Bremerhaven, Aachen, Trier, Wuppertal, Leipzig, Paris, Annecy, Montbeliard, Grenoble, Leeds, Montreal, Spokane. Menţionăm că RATUC a semnat “Declaraţia de electromobilitate cu troleibuzul”, alături de ONG-ul nostru, beneficiind de know-how-ul municipalităţilor cu tradiţie în acest domeniu: Salzburg, Szeged, Brno, Gdynia, Parma.

Dacă ţi-a plăcut acest articol, urmăreşte BUZZNEWS pe FACEBOOK!

Taguri:

Spune-ti parerea

Din aceeasi categorie

clujeanul adrian oros de la agricultură și șeful usr, dan barna, au covid 19
Ministrul clujean al Agriculturii, Adrian Oros, are COVID 19, ca de altfel și liderul USR, Dan Barna.citeste tot
spitalizarea in caz de covid-19 este mai probabila la pacientii cu bpoc - ce trebuie să știi despre boala cu mai multe fețe
Spitalizarea in caz de Covid-19 este mai probabila la pacientii cu Bronhopneumopatie Obstructivă Cronică (BPOC). Aceasta este una dintre concluziile ...citeste tot
economia ar putea fi afectată mai puternic decât a prevăzut prognoza comisiei europene
Grupul patronal al Comitetului Economic și Social European (CESE) a informat că este de acord cu previziunile economice din toamna ...citeste tot

Comentarii

Nu exista nici un comentariu pentru aceasta stire.

Comentează

Adresa de e-mail nu va fi publicată
Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Nume Email Mesaj 8 + 2 = .... (in litere)

Editorial

Raul Chis

Nu știm dacă această afirmație are la bază un audit intern pe resurse umane, care să releve eficiența fiecărui post în raport cu costurile, sau ...

Claudiu Padurean

Totuşi, s-a schimbat ceva: România are mai puţină speranţă. În toamna anului 2015, am crezut că, în sfârşit, se vor schimba nişte lucruri. Oamenii care ...

Adrian Titus

Gașca Zurli a făcut un moment dedicat acestei mascote – un cântecel drăguț despre cum avem nevoie de șervețele la masă. Asta după ce la ...

Bianca Padurean

Sunt patroni care se baricadează în vilele lor (nu mă înțelegeți greșit, nu spun asta cu mânie protelatară a unui locatar la bloc), dar își ...

Vlad Pintea

Însă odată ce urnele s-au închis, imediat s-a deschis sezonul de "pus cenușă în cap", mulți arătându-se scârbiți că au fost puși în situația unei ...

Stiri pe scurt

S-a prelungit termenul de depunere a declaratiei privind beneficiarul real
Makers Cafe, prima cafenea 3D din Cluj
Primăria va elibera 3.500 de carduri noi de utilizator pentru sistemul de bike sharing
Sănătatea florilor: sfaturi de la specialiști
Primaria Floresti ofera o ambulanta ISU Cluj
Se închide circulația pe podul Porțelanului
Clujul va găzdui principalul eveniment al Comitetului European al Regiunilor în 2019
Ediţie Specială DIECE - Reverberaţiile totalitare din Europa Centrală şi de Est
Managerii de la BRD, Bitdefender, Bosch și Emerson, invitații speciali ai conferinței „Putere prin oameni”
Lucrările de modernizare a drumului județean Gilău–Someșu Rece–Mărișel–DN 1R, în faza de asfaltare

Ultima ora

Clujeanul Adrian Oros de la Agricultură și șeful USR, Dan Barna, au COVID 19
Modificări ale Codului fiscal: Scutire de impozit pentru profitul investit în susținerea învățământului dual
Rialda s-a pregătit de sărbători cu noi colecții
Domnul Boc, Antonia și criza
Doi clujeni aleși în structura de conducere a Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România
Spitalizarea in caz de Covid-19 este mai probabila la pacientii cu BPOC - Ce trebuie să știi despre boala cu mai multe fețe
Se modifică plafonul pentru aplicarea cotei reduse de TVA de 5% la vanzarea de locuinte
Economia ar putea fi afectată mai puternic decât a prevăzut prognoza Comisiei Europene
David Ciceo, relație detensionată cu Alin Tișe: "S-au depășit toate problemele"
CORONAVIRUS ÎN AER, AVIOANE LA SOL: Aeroportul Cluj, nevoit să lucreze cu programul la jumătate din cauza pandemiei

Integritatea este definită de principiile pe care le respecți indiferent de situație și context. Setul de valori promovat de o ... citeste tot

Un gulas la ceaun pregatit dupa o reteta ungureasca transmisa prin viu grai in Ardeal. citeste tot

De astăzi, 1 iulie 2020, de pe Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj se reiau zborurile charter turistice, spre 9 destinații ... citeste tot

Cel mai modern garden center din Transilvania se află la intrarea în Cluj, pe Calea Turzii 287-289. Este o suprafață de ... citeste tot

Parteneri

Te invitam sa tinem legatura si prin Facebook