Rămâi alături de noi   facebook logo youtube logo twitter logo
buzznews logo

Un ONG cere PUBLIC Primăriei să nu arunce banii pe autobuze electrice: ”E o cheltuială inutilă. Sunt zgomotoase, grele și lente”

National - Extern 11 Martie 2013, 16:04
Spune-ti parerea
ONG-ul TRANSIRA a cerut public Primăriei să nu mai achiziționeze autobuze “electrice”, pe motiv că expertiza altor orașe este negativă, acestea dovedindu-se ”zgomotoase, grele, lente, costisitoare și cu durată de viață scăzută”, după cum se arată într-un comunicat de presă.



”Cerem public Primăriei renunţarea la acest proiect (achiziționarea a cinci autobuze electrice, n.red.) sau Consiliului local să nu voteze acest proiect dacă Primăria nu renunţă la el”, se arată în comunicatul Asociației.

Asociația TRANSIRA subliniază faptul că ”tehnologia autobuzelor electrice este încă in fază incipientă, acestea fiind testate în puţine oraşe de pe mapamond”. ”În Shanghai, de exemplu, s-a implementat acest sistem, acum renunţându-se treptat la el. Oraşele elveţiene care au testat astfel de autobuze (Zurich, Geneva, Lucerna, Biel/Bienne, Neuchatel) le-au respins. Deoarece aceste autobuze sunt zgomotoase, grele, lente, costisitoare (adăugăm şi costurile implementării infrastructurii electrice şi, desigur, a exploatării ei) şi cu durată de viaţă scăzută", se arată în comunicat.

”Nu cred că nu s-a remarcat şi insuficienţa capacităţii de transport pe traseele cu grad de utilizare ridicat (6 şi 25), unde este nevoie de mai multe troleibuze articulate. Aşadar 5 autobuze electrice, pe lângă dezavantajele enumerate anterior, nu rezolvă problema strigentă a necesităţii parcului de autobuze şi troleibuze. De fapt, Primăria s-a angajat că va utiliza fondurile elveţiene pentru achiziţionarea de troleibuze, nu de autobuze electrice”, precizează ing. Silviu Sîntea, preşedintele Asociaţiei TRANSIRA.

Primăria ar urma să acopere 15 la sută din costurile proiectului ce presupune achiziționarea a cinci autobuze electrice, evaluate între 1.500.000 şi 2.500.000 de euro.

Troleibuze pentru comunităţi moderne: Economie, ergonomie, ecologie


1) Troleibuzul este un mijloc de transport cu grad de poluare fizico–chimică zero şi cu poluare fonică foarte scăzută
- Se elimină efectul “tunelului de poluare”, ameninţarea cea mai mare a aglomerărilor urbane;
- Prin folosirea troleibuzelor în detrimentul autobuzelor, se elimină posibilitatea formării gazelor cu efect de seră (nu se produc emisii de dioxid de carbon);
- Se foloseşte alimentarea cu energie electrică. Procedeele de obţinere a acesteia sunt mai puţin poluante şi mai puţin costisitoare decât cele de obţinere a benzinelor şi motorinelor;
- Se pune un accent deosebit pe folosirea energiei electrice obţinute din surse regenerabile (hidro, eoliană, solară);
- Alte variante de propulsie a vehiculelor sunt fie mult mai scumpe (motoarele acţionate cu hidrogen: se obţine hidrogenul necesar prin electroliza apei), fie mai poluante pe termen mediu (“bio-dieselul’ sau “gazul natural comprimat”).

2) Sistemul de transport cu troleibuzul este mult mai ieftin faţă de cel cu autobuzul
- Preţul curentului electric a avut o evoluţie liniară, lentă. În schimb, datorită epuizării resurselor minerale, preţul motorinei este în continuă creştere;
- Investiţiile iniţiale în infrastructura de troleibuz sunt aproape duble faţă de infrastructura de autobuz. Însă, durata de viaţă a troleibuzului faţă de autobuz este triplă, costurile de întreţinere şi exploatare ale troleibuzului fiind cu 16% mai mici;
- Fondurile europene nerambursabile sunt disponibile doar pt. dezvoltarea reţelelor de transport electric;
- Autobuzele cu motoare mai puţin poluante (Euro IV - Euro VI) au devenit foarte costisitoare, diferenţa între preţul de cost al unui astfel de autobuz şi cel al troleibuzului fiind aproape nesemnificativă. Este argumentul cel mai important al municipalităţii din Leipzig ce doreşte ca să înlocuiască 50 de autobuze cu 50 de troleibuze;
- S-a constatat dezvoltarea mai rapidă, socio–economică, a zonelor deservite de către transport electric;
- Municipiile ce dispun de transport electric au preţul legitimaţiilor de călătorie mai mici faţă de municipiile ce deţin exclusiv autobuze;
- Troleibuzele sunt dotate cu componente electronice (variator de tensiune sau invertor) ce permit recuperarea unei părţi importante a energiei consumate;
- Dotările suplimentare (asigurarea căldurii în vehicul) sunt mult mai ieftine la troleibuz decât la autobuz;
- Se elinimă posibiltatea furtului de combustibil.

3) Sistemul de transport cu troleibuzul este fiabil
- Troleibuzul are o mobilitate foarte mare în trafic, datorată calităţilor motorului electric, permiţând o pornire rapidă din staţii sau intersecţii;
- Troleibuzele moderne sunt dotate cu motor auxiliar şi cu decuplare–recuplare pneumatică a captatorilor de curent, reducând astfel riscurile unor posibile avarii, putându-se deplasa independent de reţeaua electrică.

4) Prezentul şi viitorul sunt ale troleibuzului
- În ultimii ani s-au introdus troleibuze sau reţeaua de troleibuze a fost extinsă atât în metropole cât şi în oraşele mici şi mijlocii, municipalităţile europene facând eforturi considerabile pentru a asigura un sistem de transport ecologic. Proecte aflate în derulare, chiar şi în ţări în care retelele de troleibuze nu sunt dezvoltate: Verona, Vicenza, Avellino, Bremerhaven, Aachen, Trier, Wuppertal, Leipzig, Paris, Annecy, Montbeliard, Grenoble, Leeds, Montreal, Spokane. Menţionăm că RATUC a semnat “Declaraţia de electromobilitate cu troleibuzul”, alături de ONG-ul nostru, beneficiind de know-how-ul municipalităţilor cu tradiţie în acest domeniu: Salzburg, Szeged, Brno, Gdynia, Parma.

Dacă ţi-a plăcut acest articol, urmăreşte BUZZNEWS pe FACEBOOK!

Taguri:

Spune-ti parerea

Din aceeasi categorie

persoanele fizice pot achiziționa masini electrice prin programul prima mașină
Executivul a aprobat în ședința de guvern de astăzi, modificările și completările aduse de Ministerul Finanțelor Publice, Programului de stimulare ...citeste tot
alianța alternativa dreaptă și-a anunțat primii 5 candidați la europarlamentare
Alianța Alternativa Dreaptă a încheiat prima parte a procesului de selectare și promovare a candidaților săi pentru alegerile europarlamentare, urmând ...citeste tot
mfp transmite zilnic cnas situația actualizată a contribuțiilor pentru sănătate achitate
Declaraţia unică privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale obligatorii datorate de persoanele fizice se completează şi se depune de ...citeste tot

Comentarii

Nu exista nici un comentariu pentru aceasta stire.

Comentează

Adresa de e-mail nu va fi publicată
Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Nume Email Mesaj 8 + 2 = .... (in litere)

Editorial

Raul Chis

Dar Primaria lui Emil Boc nu simte deocamdata probabil energia negativa a soselelor, cata vreme acei soferi ardeleni aflati in pragul AVC isi vor consuma ...

Claudiu Padurean

Totuşi, s-a schimbat ceva: România are mai puţină speranţă. În toamna anului 2015, am crezut că, în sfârşit, se vor schimba nişte lucruri. Oamenii care ...

Adrian Titus

Gașca Zurli a făcut un moment dedicat acestei mascote – un cântecel drăguț despre cum avem nevoie de șervețele la masă. Asta după ce la ...

Bianca Padurean

Sunt convinsă că şi alţi părinţi au trecut prin acelaşi calvar ar alegerii şcolii. Am trecut şi prin faza în care a trebuit să-mi fac ...

Vlad Pintea

Una singură: ELIMINAREA statului din chestiuni private, aici de-a dreptul intime. Reglementarea abuzivă a relațiilor dintre persoane responsabile, înzestrate cu conștiință și liber arbitru, este cea mai ...

Stiri pe scurt

Se închide circulația pe podul Porțelanului
Clujul va găzdui principalul eveniment al Comitetului European al Regiunilor în 2019
Ediţie Specială DIECE - Reverberaţiile totalitare din Europa Centrală şi de Est
Managerii de la BRD, Bitdefender, Bosch și Emerson, invitații speciali ai conferinței „Putere prin oameni”
Lucrările de modernizare a drumului județean Gilău–Someșu Rece–Mărișel–DN 1R, în faza de asfaltare
Regulament nou de finantare a cultelor, sportului sau ONG-urilor din judetul Cluj
Alin Tise il invita pe David Ciceo la o intalnire de clarificare
Riscuri pentru proprietarii de imobile din Cluj care au efectuat reparatii
Guvernul a aprobat proiectul de lege privind achiziționarea primului sistem de rachete Patriot
Doua noi puscarii in Romania

Ultima ora

Imagini 3D cu Aqua Park Chinteni, prezentate de primarul Lucia Suciu la Via Cluj TV
Globant, lider mondial în servicii tehnologice digitale, deschide centru de dezvoltare în Cluj
USAMV vinde miei de Paste
Se închide circulația pe podul Porțelanului
Sondaj IRES pentru Cluj-Napoca: Alianța USR PLUS ar obține 36,6%, PNL 20,1% iar PSD 12,9%
Raport PwC Global CEO Survey pentru România: schimbarea dinamicii pieței forței de muncă este una dintre principalele îngrijorări a directorilor generali
Persoanele fizice pot achiziționa masini electrice prin Programul Prima Mașină
Teatrul „Puck” se alătură campaniei „Artiștii pentru artiști” 2019
Jazz in the Park lansează în 21 martie concursul Art in the Park
Cluj, capitala Startup-urilor: a început Startup Europe Summit 2019!

Filosoful si dizidentul ungar G.M. Tamás a declarat intr-un interviu acordat Via Cluj TV ca nu exista in acest moment in ... citeste tot

Profesorul salajean Mircea Groza este unul dintre acei pasionati de gastronomie care exploreaza cu interes bucataria ardeleneasca. In aventura sa ... citeste tot

Wizz Air a început operarea a noi rute de la bazele sale din Cluj-Napoca și Iași. Cu două zboruri săptămânale, ... citeste tot

Președintele României, Klaus Iohannis, a criticat-o vineri pe doamna cocoțată în scaunul de premier al României după ce aceasta a ... citeste tot

Parteneri

Te invitam sa tinem legatura si prin Facebook