Rămâi alături de noi   facebook logo youtube logo twitter logo
buzznews logo

Un ONG cere PUBLIC Primăriei să nu arunce banii pe autobuze electrice: ”E o cheltuială inutilă. Sunt zgomotoase, grele și lente”

National - Extern 11 Martie 2013, 16:04
Spune-ti parerea
ONG-ul TRANSIRA a cerut public Primăriei să nu mai achiziționeze autobuze “electrice”, pe motiv că expertiza altor orașe este negativă, acestea dovedindu-se ”zgomotoase, grele, lente, costisitoare și cu durată de viață scăzută”, după cum se arată într-un comunicat de presă.



”Cerem public Primăriei renunţarea la acest proiect (achiziționarea a cinci autobuze electrice, n.red.) sau Consiliului local să nu voteze acest proiect dacă Primăria nu renunţă la el”, se arată în comunicatul Asociației.

Asociația TRANSIRA subliniază faptul că ”tehnologia autobuzelor electrice este încă in fază incipientă, acestea fiind testate în puţine oraşe de pe mapamond”. ”În Shanghai, de exemplu, s-a implementat acest sistem, acum renunţându-se treptat la el. Oraşele elveţiene care au testat astfel de autobuze (Zurich, Geneva, Lucerna, Biel/Bienne, Neuchatel) le-au respins. Deoarece aceste autobuze sunt zgomotoase, grele, lente, costisitoare (adăugăm şi costurile implementării infrastructurii electrice şi, desigur, a exploatării ei) şi cu durată de viaţă scăzută", se arată în comunicat.

”Nu cred că nu s-a remarcat şi insuficienţa capacităţii de transport pe traseele cu grad de utilizare ridicat (6 şi 25), unde este nevoie de mai multe troleibuze articulate. Aşadar 5 autobuze electrice, pe lângă dezavantajele enumerate anterior, nu rezolvă problema strigentă a necesităţii parcului de autobuze şi troleibuze. De fapt, Primăria s-a angajat că va utiliza fondurile elveţiene pentru achiziţionarea de troleibuze, nu de autobuze electrice”, precizează ing. Silviu Sîntea, preşedintele Asociaţiei TRANSIRA.

Primăria ar urma să acopere 15 la sută din costurile proiectului ce presupune achiziționarea a cinci autobuze electrice, evaluate între 1.500.000 şi 2.500.000 de euro.

Troleibuze pentru comunităţi moderne: Economie, ergonomie, ecologie


1) Troleibuzul este un mijloc de transport cu grad de poluare fizico–chimică zero şi cu poluare fonică foarte scăzută
- Se elimină efectul “tunelului de poluare”, ameninţarea cea mai mare a aglomerărilor urbane;
- Prin folosirea troleibuzelor în detrimentul autobuzelor, se elimină posibilitatea formării gazelor cu efect de seră (nu se produc emisii de dioxid de carbon);
- Se foloseşte alimentarea cu energie electrică. Procedeele de obţinere a acesteia sunt mai puţin poluante şi mai puţin costisitoare decât cele de obţinere a benzinelor şi motorinelor;
- Se pune un accent deosebit pe folosirea energiei electrice obţinute din surse regenerabile (hidro, eoliană, solară);
- Alte variante de propulsie a vehiculelor sunt fie mult mai scumpe (motoarele acţionate cu hidrogen: se obţine hidrogenul necesar prin electroliza apei), fie mai poluante pe termen mediu (“bio-dieselul’ sau “gazul natural comprimat”).

2) Sistemul de transport cu troleibuzul este mult mai ieftin faţă de cel cu autobuzul
- Preţul curentului electric a avut o evoluţie liniară, lentă. În schimb, datorită epuizării resurselor minerale, preţul motorinei este în continuă creştere;
- Investiţiile iniţiale în infrastructura de troleibuz sunt aproape duble faţă de infrastructura de autobuz. Însă, durata de viaţă a troleibuzului faţă de autobuz este triplă, costurile de întreţinere şi exploatare ale troleibuzului fiind cu 16% mai mici;
- Fondurile europene nerambursabile sunt disponibile doar pt. dezvoltarea reţelelor de transport electric;
- Autobuzele cu motoare mai puţin poluante (Euro IV - Euro VI) au devenit foarte costisitoare, diferenţa între preţul de cost al unui astfel de autobuz şi cel al troleibuzului fiind aproape nesemnificativă. Este argumentul cel mai important al municipalităţii din Leipzig ce doreşte ca să înlocuiască 50 de autobuze cu 50 de troleibuze;
- S-a constatat dezvoltarea mai rapidă, socio–economică, a zonelor deservite de către transport electric;
- Municipiile ce dispun de transport electric au preţul legitimaţiilor de călătorie mai mici faţă de municipiile ce deţin exclusiv autobuze;
- Troleibuzele sunt dotate cu componente electronice (variator de tensiune sau invertor) ce permit recuperarea unei părţi importante a energiei consumate;
- Dotările suplimentare (asigurarea căldurii în vehicul) sunt mult mai ieftine la troleibuz decât la autobuz;
- Se elinimă posibiltatea furtului de combustibil.

3) Sistemul de transport cu troleibuzul este fiabil
- Troleibuzul are o mobilitate foarte mare în trafic, datorată calităţilor motorului electric, permiţând o pornire rapidă din staţii sau intersecţii;
- Troleibuzele moderne sunt dotate cu motor auxiliar şi cu decuplare–recuplare pneumatică a captatorilor de curent, reducând astfel riscurile unor posibile avarii, putându-se deplasa independent de reţeaua electrică.

4) Prezentul şi viitorul sunt ale troleibuzului
- În ultimii ani s-au introdus troleibuze sau reţeaua de troleibuze a fost extinsă atât în metropole cât şi în oraşele mici şi mijlocii, municipalităţile europene facând eforturi considerabile pentru a asigura un sistem de transport ecologic. Proecte aflate în derulare, chiar şi în ţări în care retelele de troleibuze nu sunt dezvoltate: Verona, Vicenza, Avellino, Bremerhaven, Aachen, Trier, Wuppertal, Leipzig, Paris, Annecy, Montbeliard, Grenoble, Leeds, Montreal, Spokane. Menţionăm că RATUC a semnat “Declaraţia de electromobilitate cu troleibuzul”, alături de ONG-ul nostru, beneficiind de know-how-ul municipalităţilor cu tradiţie în acest domeniu: Salzburg, Szeged, Brno, Gdynia, Parma.

Dacă ţi-a plăcut acest articol, urmăreşte BUZZNEWS pe FACEBOOK!

Taguri:

Spune-ti parerea

Din aceeasi categorie

dan barna, proiectat în decor: nu prinde turul doi
Candidatul USR-PLIUS, DAN BARNA, a fost proiectat în decor: Nu prinde turul doi al prezidențialelor. O recunoaște el însuși:citeste tot
exit poll ires: klaus iohannis 38,7%,  viorica dăniclă 22,0%, dan barna 16,1% ce speranțe ar putea avea barna
Președintele în exercițiu Klaus Iohannis s-a calificat în turul doi al alegerilor prezidențiale, cu 38,7 la sută, potrivit sondajelor realizate ...citeste tot
tremură partidele: prezență masivă la vot - cine intră în turul doi aflăm la ora 21.00
Emoții mari la partide. Există semnale că lucrurile au luat o întorsătură neașteptată pe fondul prezenței masive la vot. Un ...citeste tot

Comentarii

Nu exista nici un comentariu pentru aceasta stire.

Comentează

Adresa de e-mail nu va fi publicată
Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Nume Email Mesaj 8 + 2 = .... (in litere)

Editorial

Raul Chis

Dar Primaria lui Emil Boc nu simte deocamdata probabil energia negativa a soselelor, cata vreme acei soferi ardeleni aflati in pragul AVC isi vor consuma ...

Claudiu Padurean

Totuşi, s-a schimbat ceva: România are mai puţină speranţă. În toamna anului 2015, am crezut că, în sfârşit, se vor schimba nişte lucruri. Oamenii care ...

Adrian Titus

Gașca Zurli a făcut un moment dedicat acestei mascote – un cântecel drăguț despre cum avem nevoie de șervețele la masă. Asta după ce la ...

Bianca Padurean

Sunt convinsă că şi alţi părinţi au trecut prin acelaşi calvar ar alegerii şcolii. Am trecut şi prin faza în care a trebuit să-mi fac ...

Vlad Pintea

Dar certitudinea poate fi lejer pusă între paranteze, dacă ciudățenia apare într-o teorie științifică. Atunci, sistemul nu e demolat pentru a fi resetată paradigma, ci ...

Stiri pe scurt

Primăria va elibera 3.500 de carduri noi de utilizator pentru sistemul de bike sharing
Sănătatea florilor: sfaturi de la specialiști
Primaria Floresti ofera o ambulanta ISU Cluj
Se închide circulația pe podul Porțelanului
Clujul va găzdui principalul eveniment al Comitetului European al Regiunilor în 2019
Ediţie Specială DIECE - Reverberaţiile totalitare din Europa Centrală şi de Est
Managerii de la BRD, Bitdefender, Bosch și Emerson, invitații speciali ai conferinței „Putere prin oameni”
Lucrările de modernizare a drumului județean Gilău–Someșu Rece–Mărișel–DN 1R, în faza de asfaltare
Regulament nou de finantare a cultelor, sportului sau ONG-urilor din judetul Cluj
Alin Tise il invita pe David Ciceo la o intalnire de clarificare

Ultima ora

DAN BARNA, proiectat în decor: Nu prinde turul doi
EXIT POLL IRES: Klaus Iohannis 38,7%, Viorica Dăniclă 22,0%, Dan Barna 16,1% CE SPERANȚE AR PUTEA AVEA BARNA
Tremură partidele: Prezență masivă la vot - CINE intră în turul doi aflăm la ora 21.00
Bosch face încă o investiţie importantă la Blaj
ALEGERI PREZIDENȚIALE 2019: Vot masiv în străinătate
Ce spune premierul Orban despre taxa auto
30 de ani de de căderea Zidului Berlinului! ROMÂNIA nu a scăpat nici acum de bolile comunismului
FLASHMOB în centrul Clujului: Nu îți irosi șansa la demnitate, VOTEAZĂ!
Studenții UBB pe podiumul competiției internaționale de studii de caz din Mexic
Guvernul își propune să realizeze o bancă de sânge, plasmă umană și celule stem

Interviu cu ec. dr. ing. Mihai Talpoș, Co-fondator & Managing Partner al Școlii Informale de IT. Mihai Talpoș este un ... citeste tot

Profesorul salajean Mircea Groza este unul dintre acei pasionati de gastronomie care exploreaza cu interes bucataria ardeleneasca. In aventura sa ... citeste tot

Wizz Air a început operarea a noi rute de la bazele sale din Cluj-Napoca și Iași. Cu două zboruri săptămânale, ... citeste tot

Președintele României, Klaus Iohannis, a criticat-o vineri pe doamna cocoțată în scaunul de premier al României după ce aceasta a ... citeste tot

Parteneri

Te invitam sa tinem legatura si prin Facebook