Rămâi alături de noi   facebook logo youtube logo twitter logo
buzznews logo

APEL către Emil Boc: Promovați BICICLETA! Soluția de transport în lipsa TUNELELOR auto și a CENTURILOR

Stiri din Cluj 19 Septembrie 2014, 11:33
Spune-ti parerea

Nu avem bani de un inel de circulație în jurul Clujului, care să decongestioneze traficul auto din oraș, dar nici infrastructură care să încurajeze mersul cu bicicleta. Ca să nu mai vorbim de bani de tunele pe sub urbe. Bicicleta ar reprezenta o alternativă la mașină, însă municipalitatea nu pare să încurajeze prea tare această soluție. Este și motivul pentru care Clubul de Cicloturism "Napoca" (CCN) lanseaza, cu ocazia Saptamanii Europene a Mobilitatii 2014, un nou apel public catre Consiliul Local si Primarul municipiului Cluj-Napoca, pe tema facilitatilor pentru utilizarea bicicletei ca mijloc cotidian de deplasare, avand in vedere ca autoritatile clujene le promit de ani de zile facilitati, dar fie nu le realizeaza, fie o fac cu grave deficiente calitative.ruiască 

Bicicleta e la mare pret in CambridgeÎn curând, centrul orașului va fi paralizat din cauza traficului și a mașinilor parcate peste tot. De ani de zile primăria vrea să construiască noi parkinguri în centru (Piața A. Iancu sau Piața Cipariu) dar nu prea face progrese. Nici bani de tunel pe sub oraș nu are, ca să nu mai vorbim de finanțare pentru centuri (centura de nord a murit ca proiect iar inelul de circulație despre care se vorbea prin 2008 pare acum o fantezie).

În condițiile în care a merge cu mașina în oraș a devenit o aventură riscantă, mulți clujeni ar prefera bicicleta ca mijloc de deplasare. Neavând piste, le este însă frică să se deplaseze pe străzi din cauza traficului auto agresiv. 

Se strâng semnături

CCN a început si o actiune de strangere de semnaturi de sustinere a acestui apel, ca sa aratam ca textul sau nu reflecta doar dorinta "catorva duzini de frustrati de la CCN" cum si-a permis sa afirme in trecut o persoana importanta la acea vreme in Primarie, a arătat Radu Mititean, director executiv CCN. 

În apel se arată că inițiatorii doresc să aibă un oras cu un sistem modern de mobilitate urbana, axata cat mai putin pe autoturisme si cat mai mult pe transport public, deplasare pietonala si circulatie biciclistica.

De ce este criticată Primăria

Ei cred că in ultimii ani Primaria clujeana a realizat concret pe linie de infrastructuri biciclistice extrem de putin din ce a promis (noi piste de calitate adecvata, proiectul de bike-sharing) si infinit mai putin din miniml obiectiv necesar orasului.

Potrivit documentului, chiar s-au si desfiintat cateva amenajari facute mai demult (pistele din p-ta 14 Iulie, de pe str.Uzinei Electrice si al.Stadion, spatiul de acumulare biciclete de la intersectia str.Gh.Sincai cu p-ta L.Blaga).

Putinul realizat a fost foarte prost calitativ - de exemplu netesirea bordurilor la multe dintre trecerile de biciclete de pe asa-zisa pista de pe Calea Dorobantilor sau str.Horea, ingustarea unor piste existente cum ar fi in p-ta Unirii sau pe str.A.Iancu si Universitatii, mentinerea de piste de biciclete pe trotuare cum e cazul str.Horea, Cl.Dorobantilor, Donath sau 21 Decembrie 1989.

Tot inadecvate ar fi în opinia CCN și plasarea unor indicatoare pietonale pe piste de biciclete ("Promenada inimilor pe pista de pe malul Somesului si in Parcul Central), nerefacerea marcajelor reprezentand treceri pentru biciclete (p-ta A.Iancu la jonctiunea cu bd.Eroilor), pastrarea unor semnalizari rutiere gresite (indicator de piste de biciclete la nivel de trotuar pe portiuni de pe str.Horea si Cl.Dorobantilor unde nu sunt trasate marcajele).

CCN arată că Primaria nu dovedește transparență și refuza in continuare sa faca publice detaliile tehnice (de exemplu componenta de piste de biciclete din proiectul de bike-sharing) si implementarea lor este mereu tergiversata (de exemplu adoptarea noului PUG, punerea in practica a proiectului de bike-sharing si noi piste);

Ce vor bicicliștii 

1. Realizarea unei retele coerente de piste si alte cai de comunicatie specifice pentru biciclete in intregul oras. Dar nu oricum, ci:

- de calitate adecvata (de exemplu respectand latimea de minim 1,50 metri pe sens plus spatii de siguranta, marcare si semaforizare corespunzatoare, ridicarea masinilor care le blocheaza etc.)

- care sa nu ia din putinul spatiu care a mai ramas pietonilor sau din spatiile verzi (ci din cele folosite acum de masini sau ocupate cu panouri publicitare, tonete etc.)

- care sa se realizeze acolo unde este cea mai mare nevoie de ele, nu unde e mai usor sau ieftin (trebuind sa se inceapa prin interconectarea zonelor de maxim interes, cum sunt zona centrala, principalele cartiere, zonele comerciale si de agrement, marile unitati de invatamant si industriale).

2. Realizarea de rastele si alte facilitati adecvate de parcare in siguranta a bicicletelor (in toate zonele de interes public, precum si in cartierele de blocuri, campusurile universitare si alte zone unde parcarea lor in siguranta este acum o mare problema);

3. Deschiderea pentru traficul bicicletelor in ambele sensuri a strazilor care au la ora actuala regim de sens unic si exceptarea bicicletelor de la diverse restrictii impuse autovehiculelor.

4. Descurajarea utilizarii autoturismelor, extinderea zonelor pietonale, implementarea adecvata a regulilor de aprovizionare, degajarea trotuarelor si spatiilor verzi de autovehicule si constructii si redarea, catre cetateni, a spatiului public.

 

Dacă ţi-a plăcut acest articol, urmăreşte BUZZNEWS pe FACEBOOK!

Taguri: bicicleta , apel ccn , piste , cluj , primarie

Spune-ti parerea

Din aceeasi categorie

ems floor group vrea să-și dubleze afacerile în următorii cinci ani
EMS Floor Group, cea mai mare companie de pardoseli pe bază de rășină, cu sediul central în România, estimează pentru ...citeste tot
indicatoare stradale și afișaj electronic în stațiile de autobuz, noi investiții în florești
Indicatoarele stradale au devenit o necesitate în Florești, cea mai mare comună din România. Localitatea are deja 106 străzi, astfel ...citeste tot
scoala de 3 milioane de euro din florești își așteaptă copiii!
Pandemia de coronavirus pune sub semnul întrebării revenirea din toamnă a copiilor la școală. În multe localități, cum ar fi ...citeste tot

Comentarii

Clubul de Cicloturism Napoca - director executiv Radu Mititean
Publicat in 19 Septembrie 2014 la 15:04
Inele de circulatie in jurul orasului sau in jurul centrului, sau tunele sau pasaje suspendate, toate aceste investitii scumpe nu reduc sau anuleaza nevoia de promovare a utilizarii transportului public si bicicletei, cum ar putea unii mai putin informati pe teme de mobilitate urbana sa creada din titlul articolului. Iar o promovare masiva a alternativelor la transportul automobilistic ar decongestiona orasul si ar face sa nu mai fie obiectiv necesare diverse planuri majore gen tuneluri sau inele in jurul centrului. Cu acele investitii majore s-ar continua cu abordarea gresita de a crea facilitati pentru autoturisme, ignorand relatia dovedita de decenii, si anume ca infrastructura creaza trafic, si ca facand inele si tunele doar incurajezi si atragi trafic auto. El trebuie descurajat activ, nu incurajat si facilitat, cum face din pacate Primaria clujeana, ramasa aoncorata in conceptiile desuete ale anilor 60 in care se credea ca autoturismul poate fi viitorul mobilitatii urbane.

Comentează

Adresa de e-mail nu va fi publicată
Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Nume Email Mesaj 8 + 2 = .... (in litere)

Editorial

Raul Chis

Dacă prin măsurile luate la începutul pandemiei România era un exemplu pentru alte state, după încheierea stării de urgență lucrurile au luat-o razna. În primul ...

Claudiu Padurean

Totuşi, s-a schimbat ceva: România are mai puţină speranţă. În toamna anului 2015, am crezut că, în sfârşit, se vor schimba nişte lucruri. Oamenii care ...

Adrian Titus

Gașca Zurli a făcut un moment dedicat acestei mascote – un cântecel drăguț despre cum avem nevoie de șervețele la masă. Asta după ce la ...

Bianca Padurean

Sunt patroni care se baricadează în vilele lor (nu mă înțelegeți greșit, nu spun asta cu mânie protelatară a unui locatar la bloc), dar își ...

Vlad Pintea

Însă odată ce urnele s-au închis, imediat s-a deschis sezonul de "pus cenușă în cap", mulți arătându-se scârbiți că au fost puși în situația unei ...

Stiri pe scurt

S-a prelungit termenul de depunere a declaratiei privind beneficiarul real
Makers Cafe, prima cafenea 3D din Cluj
Primăria va elibera 3.500 de carduri noi de utilizator pentru sistemul de bike sharing
Sănătatea florilor: sfaturi de la specialiști
Primaria Floresti ofera o ambulanta ISU Cluj
Se închide circulația pe podul Porțelanului
Clujul va găzdui principalul eveniment al Comitetului European al Regiunilor în 2019
Ediţie Specială DIECE - Reverberaţiile totalitare din Europa Centrală şi de Est
Managerii de la BRD, Bitdefender, Bosch și Emerson, invitații speciali ai conferinței „Putere prin oameni”
Lucrările de modernizare a drumului județean Gilău–Someșu Rece–Mărișel–DN 1R, în faza de asfaltare

Ultima ora

CE Facilități fiscale pentru contribuabili anunță Finanțele
Criza COVID 19 accelerează schimbarea pentru angajați: În doi-trei ani, sute de mii de locuri de muncă vor necesita abilități digitale
Top 100 Companii listate din lume: Revenire puternică a valorii de piață, în al doilea trimestru, după scăderea cauzată de COVID 19
Indicatoare stradale și afișaj electronic în stațiile de autobuz, noi investiții în Florești
SCOALA de 3 milioane de euro din Florești își așteaptă copiii!
889 noi cazuri de îmbolnăvire cu Covid 19 diagnosticate de vineri până sâmbătă BUCUREȘTIUL nu mai are locuri la ATI! Cazuri mai multe și la Cluj
TOP 4 stiluri de amenajare pentru o bucatarie “de revista”
592 de noi cazuri de îmbolnăvire cu COVID 19 în ultimele 24 de ore
Pe cine trimite Pro România să lupte cu Emil Boc pentru Primăria Cluj
Un nou record de coșmar: 614 noi cazuri de îmbolnăvire în 24 de ore

Pandemia schimbă obiceiurile de consum. Ce investiții vor fi interesante? Este întrebarea la care răspunde pentru Via Cluj TV vicepreședintele ... citeste tot

Un gulas la ceaun pregatit dupa o reteta ungureasca transmisa prin viu grai in Ardeal. citeste tot

De astăzi, 1 iulie 2020, de pe Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj se reiau zborurile charter turistice, spre 9 destinații ... citeste tot

Cel mai modern garden center din Transilvania se află la intrarea în Cluj, pe Calea Turzii 287-289. Este o suprafață de ... citeste tot

Parteneri

Te invitam sa tinem legatura si prin Facebook