Rămâi alături de noi   facebook logo youtube logo twitter logo
buzznews logo

STUDIU: Niciun mare retailer nu vinde fructe şi legume ecologice româneşti

National - Extern 4 Decembrie 2014, 15:30
Spune-ti parerea

Niciunul dintre retailerii importanţi din România nu comercializează fructe şi legume autohtone ecologice, iar pe rafturile supermarketurilor şi hipermarketurilor se găseşte un singur brand de lapte ecologic, astfel că susţinerea acestor produse rămâne la nivel declarativ, potrivit WWF.

World Wide Fund for Nature (WWF) a publicat a treia ediţie a studiului Retailer Scorecard, care analizează performanţa de mediu a primilor 11 retaileri FMCG din România, respectiv Auchan, Billa, Carrefour, Cora, Kaufland, Lidl, Mega Image, Metro, Profi, Penny Market şi Selgros.

Studiul relevă faptul că se menţine îmbunătăţirea la nivel de piaţă pentru fructele şi legumele fără certificare ecologică provenite din România (55%), dar în continuare niciuna dintre cele 11 companii nu comercializează fructe şi legume româneşti provenite din agricultura ecologică.

De asemenea, din totalul de lapte dulce comercializat, 56,5% provine din România, faţă de 54,43% în 2013. Cu toate acestea, doar 7,8% sunt produse cu certificare ecologică şi în continuare un singur brand este prezent în categoria lapte românesc certificat ecologic pe rafturile magazinelor incluse în studiu.

Ouăle provin în proporţie de 99,5% din România, dintre acestea 9,8% având certificare ecologică.

În ceea ce priveşte produsele din lemn şi hârtie certificată FSC (Forest Stewardship Council), scorurile tuturor retailerilor s-au menţinut sau îmbunătăţit (în special cei doi retaileri care folosesc hârtie reciclată pentru materialele promoţionale). O îmbunătăţire uşoară se observă şi în cazul scorurilor înregistrate pentru certificarea MSC (Marine Stewardship Council), în timp ce rezultatele la categoria detergent ecologic au rămas neschimbate faţă de anul precedent, doar trei dintre retaileri au astfel de produse pe raft, iar punctajul obţinut este scăzut, din maximul de 6 puncte: Carrefour (1), Cora (1,5) şi Auchan (1).

"Studiul ne arată că odată iniţiată conversaţia despre sustenabilitate încep să apară şi rezultatele, scorurile tuturor participanţilor fiind mai bune faţă de anii precedenţi. Cu toate acestea, în continuare niciunul dintre retailerii participanţi nu comercializează fructe şi legume româneşti provenite din agricultura ecologică, avem un singur brand de lapte românesc ecologic şi doar trei retaileri au pe raft detergent cu certificare de mediu", se menţionează într-un comunicat.

Retailerii au o poziţie din ce în ce mai dominantă pe piaţă, setează tendinţe de consum şi creează obiceiuri între consumatori. Sectorul influenţează în mod decisiv şi producătorii autohtoni, pentru care accesibilitatea rafturilor este un element vital în efortul lor de a rămâne competitivi.

Retailer Scorecard urmăreşte performanţa retailerilor în şapte sectoare-cheie cu impact asupra mediului şi societăţii, respectiv legume şi fructe de sezon, lactate, ouă, peşte, detergent, hârtie de unică folosinţă şi politici de mediu. Evaluarea este realizată pe baza unui chestionar completat de reprezentanţii fiecărei companii şi a unei fişe de observaţie, completată în teren de reprezentanţii WWF.

"Dacă în 2013 doar o companie a reuşit să obţină mai mult de jumătate din scorul maxim (84 de puncte obţinte din chestionar şi fişa de observaţie), anul acesta două companii au depăşit acest prag şi alte două au înregistrat scoruri de peste 45%. Procentul cel mai mare din scorul total a fost obţinut de Penny Market (55%), urmat de Kaufland (50%), care anul trecut ocupa penultimul loc, Mega Image (46%), Billa (45%) şi Cora (26%). Liderul de anul trecut, Careffour, a obţinut un scor mult mai mic (24%), următorii fiind în ordine Auchan (23%), Lidl (23%), Selgros (19%), Metro (18%) şi Profi (12%)", se precizează în comunicat.

Schimbările în clasament sunt explicate de autori şi prin faptul că doar patru retaileri (Penny Market, Kaufland, Billa, Mega Image) au răspuns la chestionar, unul din cele două instrumente utilizate în studiu şi care cântăreşte 50% din scorul final. De asemenea, deşi toţi retailerii care au răspuns la chestionar au obţinut punctajul maxim pentru transparenţă, în ceea ce priveşte credibilitatea lucrurile stau diferit. Acest indicator se referă la punctajul obţinut pentru dovezile puse la dispoziţie pentru a susţine răspunsurile oferite în chestionar privind diferite politici de mediu pe care au declarat că le aplică. Punctajul maxim pentru această secţiune este de 3 puncte, iar primii retaileri conform clasamentului general au obţinut maxim jumătate din punctaj: Kaufand (2,12), Mega Image (1,98), Penny Market (1,82), Billa (0,84).

"Dacă studiul de anul trecut ne-a arătat că retailerii au înţeles că trebuie să ţină cont de mediu, nu ca o favoare făcută societăţii în detrimentul profitului, ci ca decizie de business care va asigura profitul pe termen lung, după studiul de anul acesta putem spune că sunt necesare decizii mai curajoase. Lipsa unui progres relevant per ansamblu ne indică faptul că suntem încă departe de gradul de sustenabilitate dorit, deşi la nivel declarativ, mai toate strategiile de comunicare ale celor mai importante instituţii şi companii ţin cont de acest criteriu. Cum punctam şi în Raportul Planeta Vie, resursele se diminuează şi consumul creşte, iar retailerii joacă un rol crucial în modelarea comportamentului consumatorilor, de aceea e important cum vor acţiona de acum înainte", a declarat Magor Csibi, director WWF România.

Înfiinţată în anul 1961, WWF este una dintre cele mai importante organizaţii internaţionale care derulează proiecte pentru conservarea naturii, în peste 100 de ţări. Misiunea WWF la nivel global este să oprească degradarea mediului înconjurător şi să construiască un viitor în care oamenii trăiesc în armonie cu natura.

Dacă ţi-a plăcut acest articol, urmăreşte BUZZNEWS pe FACEBOOK!

Taguri: retailer , fructe , legume , ecologic

Spune-ti parerea

Din aceeasi categorie

pandemie și economie guvernul a adoptat noi măsuri de sprijin pentru salariați și angajatori
MDM GROUP informează că în Monitorul Oficial nr. 720 din data de 10.08.2020 a fost publicată Ordonanța de urgență nr. 132/2020 ...citeste tot
ce facilități fiscale pentru contribuabili anunță finanțele
          Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Cluj- Napoca  informează contribuabilii cu privire la publicarea în ...citeste tot
criza covid 19 accelerează schimbarea pentru angajați: în doi-trei ani, sute de mii de locuri de muncă vor necesita abilități digitale
Dacă în urmă cu un an studiul PwC România Workforce Disruption Index arăta că, în următorul deceniu, 275.000 angajați români ...citeste tot

Comentarii

Nu exista nici un comentariu pentru aceasta stire.

Comentează

Adresa de e-mail nu va fi publicată
Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Nume Email Mesaj 8 + 2 = .... (in litere)

Editorial

Raul Chis

Dacă prin măsurile luate la începutul pandemiei România era un exemplu pentru alte state, după încheierea stării de urgență lucrurile au luat-o razna. În primul ...

Claudiu Padurean

Totuşi, s-a schimbat ceva: România are mai puţină speranţă. În toamna anului 2015, am crezut că, în sfârşit, se vor schimba nişte lucruri. Oamenii care ...

Adrian Titus

Gașca Zurli a făcut un moment dedicat acestei mascote – un cântecel drăguț despre cum avem nevoie de șervețele la masă. Asta după ce la ...

Bianca Padurean

Sunt patroni care se baricadează în vilele lor (nu mă înțelegeți greșit, nu spun asta cu mânie protelatară a unui locatar la bloc), dar își ...

Vlad Pintea

Însă odată ce urnele s-au închis, imediat s-a deschis sezonul de "pus cenușă în cap", mulți arătându-se scârbiți că au fost puși în situația unei ...

Stiri pe scurt

S-a prelungit termenul de depunere a declaratiei privind beneficiarul real
Makers Cafe, prima cafenea 3D din Cluj
Primăria va elibera 3.500 de carduri noi de utilizator pentru sistemul de bike sharing
Sănătatea florilor: sfaturi de la specialiști
Primaria Floresti ofera o ambulanta ISU Cluj
Se închide circulația pe podul Porțelanului
Clujul va găzdui principalul eveniment al Comitetului European al Regiunilor în 2019
Ediţie Specială DIECE - Reverberaţiile totalitare din Europa Centrală şi de Est
Managerii de la BRD, Bitdefender, Bosch și Emerson, invitații speciali ai conferinței „Putere prin oameni”
Lucrările de modernizare a drumului județean Gilău–Someșu Rece–Mărișel–DN 1R, în faza de asfaltare

Ultima ora

ZÂMBET ȘTIRB 4 din 10 locuitori ai orașelor din România au minimum un dinte lipsă
PANDEMIE ȘI ECONOMIE Guvernul a adoptat noi măsuri de sprijin pentru salariați și angajatori
Un bas bariton din Cluj, exasperat de lipsa infrastructurii culturale în pandemie: va candida independent
CE Facilități fiscale pentru contribuabili anunță Finanțele
Criza COVID 19 accelerează schimbarea pentru angajați: În doi-trei ani, sute de mii de locuri de muncă vor necesita abilități digitale
Top 100 Companii listate din lume: Revenire puternică a valorii de piață, în al doilea trimestru, după scăderea cauzată de COVID 19
Indicatoare stradale și afișaj electronic în stațiile de autobuz, noi investiții în Florești
SCOALA de 3 milioane de euro din Florești își așteaptă copiii!
889 noi cazuri de îmbolnăvire cu Covid 19 diagnosticate de vineri până sâmbătă BUCUREȘTIUL nu mai are locuri la ATI! Cazuri mai multe și la Cluj
TOP 4 stiluri de amenajare pentru o bucatarie “de revista”

Pandemia schimbă obiceiurile de consum. Ce investiții vor fi interesante? Este întrebarea la care răspunde pentru Via Cluj TV vicepreședintele ... citeste tot

Un gulas la ceaun pregatit dupa o reteta ungureasca transmisa prin viu grai in Ardeal. citeste tot

De astăzi, 1 iulie 2020, de pe Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj se reiau zborurile charter turistice, spre 9 destinații ... citeste tot

Cel mai modern garden center din Transilvania se află la intrarea în Cluj, pe Calea Turzii 287-289. Este o suprafață de ... citeste tot

Parteneri

Te invitam sa tinem legatura si prin Facebook