Rămâi alături de noi   facebook logo youtube logo twitter logo
buzznews logo

Someșul navigabil și trenul suspendat în orașul fisurat

Editorial 19 Februarie 2015, 11:23
Spune-ti parerea

Someșul navigabil și trenul suspendat de mare viteză sunt două trăznăi ale administrației clujene într-un oraș dominat de străzi prăfuite și pline de gropi, măcelărite pe rând de toate regiile și iar cârpite, într-un oraș cu extrem de multe drumuri neasfaltate, într-o “capitală” cu prea multe clădiri centrale care duc cu gândul la asedii și bombardamente, într-un Cluj sufocat de mașini și lipsit de numărul optim de parkinguri și de campanii pentru mijloace alternative de transport, precum autobuzul sau bicicleta, într-o urbe strâmtă dar cu linii de cale ferată pe care circulă o groază de tramvaie din secolul trecut. 

Raul ChisNu ne vom atașa de aceste fantasmagorii de tip funariot, din categoria tunel pe sub Feleac sau teleferic pe Cetățuie, nu o putem face dacă suntem lucizi, câtă vreme realitatea infrastructurii clujene contrastează atât de dramatic cu proiectele futuriste care produc visare în noul PNL al domnilor Marius Nicoară și Emil Boc. 

Nu ar fi putut primi o destinație mai utilă milionul de lei preconizat a se aloca pentru studii despre trenul suspendat? Dacă trenul suspendat ar costa 168 de milioane de euro, cum se estimează, asta înseamnă că proiectul va înghiți aproape toți banii pe care îi produc clujenii într-un an, adică mai tot bugetul local. I-a întrebat cineva pe contribuabili dacă sunt dispuși să contribuie la astfel de proiecte ușor megalomane? Nu ar fi alte urgențe?  

Poate consturirea unui inel de circulație, crearea mai multor pietonale în oraș, un transport public de călători mai atractiv pentru cei care insistă să meargă toată ziua, bună ziua cu mașina, construirea de noi parkinguri, piste de biciclete conform standardelor, asfaltarea străzilor de pământ, reasfaltarea celor crăpate, pline de gropi etc. Eu unul nu mai înțeleg nimic din gândirea strategică a municipalității, mai ales acum, când, a face cercetări pe tema monorail-ului într-un oraș fisurat e ca și cum ai trimite la coafor un bolnav de cancer în stadiu terminal.

Dacă ţi-a plăcut acest articol, urmăreşte BUZZNEWS pe FACEBOOK!

Taguri: editorial raul chis , tren suspendat , monorail , tunel , somes navigabil

Spune-ti parerea

Din aceeasi categorie

a nu vota nu e un protest, ci o capitulare
A vota sau a nu vota, aceasta e întrebarea chinuitoare pentru extremele spectrului intelectual, ambele aflate în starea de auto-negare ...citeste tot
ideologia, opiul nostru cel de toate zilele: start vot
Ați observat, desigur, că atunci când apare o ciudățenie la nivelul înțelegerii vreunui pasaj sau a unui context din Biblie ...citeste tot
adevărata problemă a jurnalistului mălin bot
Un cancer bântuie România – cancerul imposturii. Desigur, nu o bântuie de ieri, de azi. Mai popular, a trecut sub ...citeste tot

Comentarii

Nu exista nici un comentariu pentru aceasta stire.

Comentează

Adresa de e-mail nu va fi publicată
Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Nume Email Mesaj 8 + 2 = .... (in litere)

Editorial

Raul Chis

Dar Primaria lui Emil Boc nu simte deocamdata probabil energia negativa a soselelor, cata vreme acei soferi ardeleni aflati in pragul AVC isi vor consuma ...

Claudiu Padurean

Totuşi, s-a schimbat ceva: România are mai puţină speranţă. În toamna anului 2015, am crezut că, în sfârşit, se vor schimba nişte lucruri. Oamenii care ...

Adrian Titus

Gașca Zurli a făcut un moment dedicat acestei mascote – un cântecel drăguț despre cum avem nevoie de șervețele la masă. Asta după ce la ...

Bianca Padurean

Sunt convinsă că şi alţi părinţi au trecut prin acelaşi calvar ar alegerii şcolii. Am trecut şi prin faza în care a trebuit să-mi fac ...

Vlad Pintea

Fie au rămas fără candidatul fetișizat, fie nu pot vota decât în condițiile lor, în cauză fiind: șezătoarea între un președinte în exercițiu și un ...

Stiri pe scurt

Primăria va elibera 3.500 de carduri noi de utilizator pentru sistemul de bike sharing
Sănătatea florilor: sfaturi de la specialiști
Primaria Floresti ofera o ambulanta ISU Cluj
Se închide circulația pe podul Porțelanului
Clujul va găzdui principalul eveniment al Comitetului European al Regiunilor în 2019
Ediţie Specială DIECE - Reverberaţiile totalitare din Europa Centrală şi de Est
Managerii de la BRD, Bitdefender, Bosch și Emerson, invitații speciali ai conferinței „Putere prin oameni”
Lucrările de modernizare a drumului județean Gilău–Someșu Rece–Mărișel–DN 1R, în faza de asfaltare
Regulament nou de finantare a cultelor, sportului sau ONG-urilor din judetul Cluj
Alin Tise il invita pe David Ciceo la o intalnire de clarificare

Ultima ora

Magazinul RIALDA din Cluj te îmbracă de 25 de ani
Bugetul UE pentru perioada 2021-2027: momentul luării deciziilor
Unde poți vedea harta finală cu centura de sud a Clujului
Anunț important despre circulația pe strada Bună Ziua din Cluj
Building Solidarity – un nou proiect de voluntariat internațional în școli
A nu vota NU e un protest, ci o CAPITULARE
DAN BARNA, proiectat în decor: Nu prinde turul doi
EXIT POLL IRES: Klaus Iohannis 38,7%, Viorica Dăniclă 22,0%, Dan Barna 16,1% CE SPERANȚE AR PUTEA AVEA BARNA
Tremură partidele: Prezență masivă la vot - CINE intră în turul doi aflăm la ora 21.00
Bosch face încă o investiţie importantă la Blaj

Interviu cu ec. dr. ing. Mihai Talpoș, Co-fondator & Managing Partner al Școlii Informale de IT. Mihai Talpoș este un ... citeste tot

Profesorul salajean Mircea Groza este unul dintre acei pasionati de gastronomie care exploreaza cu interes bucataria ardeleneasca. In aventura sa ... citeste tot

Wizz Air a început operarea a noi rute de la bazele sale din Cluj-Napoca și Iași. Cu două zboruri săptămânale, ... citeste tot

Președintele României, Klaus Iohannis, a criticat-o vineri pe doamna cocoțată în scaunul de premier al României după ce aceasta a ... citeste tot

Parteneri

Te invitam sa tinem legatura si prin Facebook