Rămâi alături de noi   facebook logo youtube logo twitter logo
buzznews logo

Zeci de mii de firme trebuie să cunoască aceste informații de la ANAF

National - Extern 3 Martie 2015, 09:39
Spune-ti parerea

Zeci de mii de firme trebuie să cunoască aceste informații de la ANAF: Începând cu 1 martie 2015 a intrat in vigoare Ordinul Ministrului Finanţelor Publice nr. 170/2015 pentru aprobarea Reglementărilor contabile privind contabilitatea în partidă simplă. 

Finante ClujDirecţia Generală Regională a Finanţelor Publice Cluj-Napoca informează contribuabilii că:

1. Începând cu 1 martie 2015 a intrat in vigoare Ordinul Ministrului Finanţelor Publice nr. 170/2015 pentru aprobarea Reglementărilor contabile privind contabilitatea în partidă simplă.

Vor conduce contabilitatea în partidă simplă următoarele categorii de persoane:

a). persoanele fizice şi asocierile fără personalitate juridică ale căror venituri sunt supuse impozitului pe venit în conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, al căror venit net anual este determinat în sistem real, pe baza datelor din contabilitate, fiind obţinut din urmatoarele surse:

- activităţi independente;

- cedarea folosinţei bunurilor;

- activităţi agricole, silvicultură si piscicultură;

b). persoanele sau entităţile care, prin actul normativ de infiinţare, prin legi speciale sau prin alte acte normative, au obligaţia ţinerii contabilităţii în partidă simplă, cu excepţia persoanelor juridice fără scop patrimonial.

Pentru persoanele care vor conduce contabilitatea în partidă simplă vor fi obligatorii următoarele registre:

-Registrul Jurnal de încasări şi plăţi –cod 14-1-1/b,

-Registrul Inventar –cod 14-1-2/b.

Registrul jurnal de încasări şi plăţi şi Registrul inventar nu mai trebuie înregistrate la organul fiscal.

Registrele de contabilitate parafate şi înregistrate la organele fiscale teritoriale anterior intrării în vigoare a Ordinului M.F.P. nr.170/2015 pot fi utilizate până la epuizare, cu condiţia respectării conţinutului de informaţii şi a normelor de întocmire şi utilizare a acestora, prevăzute la Cap.V., Anexa nr.1 din Ordinul M.F.P. nr.170 / 2015.În funcţie de necesităţi, contribuabilii mai sus mentionaţi pot utiliza şi alte formulare financiar-contabile, aprobate prin Ordinul M.F.P. nr.3512/2008 privind documentele financiar-contabile.

Persoanele care conduc evidenţa contabilă pe baza regulilor contabilităţii în partidă simplă pot trece la conducerea contabilităţii în partidă dublă de la începutul exerciţiului financiar ulterior celui în care au decis această trecere.

Persoanele prevăzute la art.2, lit.a). din ordin,  infiinţate după data de 1 martie 2015, care se încadrează în categoria celor care aplică reglementările contabile în partidă simplă, pot opta pentru ţinerea contabilităţii în partidă dublă de la data infiinţării acestora.

Persoanele care optează pentru ţinerea evidenţei contabile pe baza regulilor contabilităţii în partidă dublă organizează şi conduc contabilitatea proprie în baza reglementărilor contabile în vigoare, aplicabile operatorilor economici, până la nivel de balanţa de verificare, fară a întocmi situaţii financiare anuale. Evidenţa contabilă astfel ţinută trebuie să permită determinarea informaţiilor necesare pentru îndeplinirea obligaţiilor prevăzute de legislaţia în vigoare.

2. În Monitorul Oficial nr.139/24.02.2015 a fost publicat Ordinul M.F.P. nr.197/ 2015 prin care s-a adoptat  procedura de anulare a impozitului pe venitul din activităţi agricole pentru anul fiscal 2013 precum şi a obligaţiilor fiscale accesorii aferente acestuia pentru culturile calamnitate.

Astfel, contribuabilii care au desfăşurat activităţi agricole individual sau în asociere beneficiază de anularea impozitului pe venitul din activităţi agricole datorat pentru anul fiscal 2013, precum şi a obligaţiilor fiscale accesorii aferente acestuia, proporţional cu gradul de calamitate al producţiei agricole, dacă sunt îndeplinite, cumulativ, următoarele condiţii:

a) impozitul a fost stabilit pe bază de norme de venit;

b) pentru producţia agricolă nu au fost încheiate poliţe de asigurare;

c) producţia a fost calamitată în proporţie de peste 30% din totalul producţiei aferente fiecărei grupe de produse vegetale sau animale.

Pentru a beneficia de aceasta facilitate, contribuabilul depune o cerere la organul fiscal competent care să cuprindă: datele de identificare ale contribuabilului, numarul si data deciziei de impunere prin care a fost stabilit impozitul pe venitul din activităţi agricole datorat pentru anul 2013,numărul şi data deciziei prin care s-au stabilit creanţe fiscale accesorii aferente impozitului pe venitul din activităţi agricole datorat pentru anul 2013.

La cererea de anulare se anexează următoarele documente:

a) copii de pe procesele-verbale de constatare a pagubelor din care rezultă gradul de calamitate sau alte documente justificative, dacă este cazul;

b) declaraţie pe propria răspundere a contribuabilului din care să reiasă faptul că pentru producţia agricolă calamitată nu au fost încheiate poliţe de asigurare.

Gradul de calamitate se dovedeşte cu procesele-verbale de constatare a pagubelor produse, întocmite, după caz, de către comitetele judeţene pentru situaţii de urgenţă şi/sau de către comitetele locale pentru situaţii de urgenţă şi/sau de către comisiile locale alcătuite din specialişti pentru evaluarea pagubelor produse în urma fenomenelor hidrometeorologice periculoase, constituite potrivit legii.

În situaţia în care activitatea agricolă se desfăşoară în cadrul unei asocieri fără personalitate juridică, cererea de anulare a impozitului pe venitul din activităţi agricole datorat pentru anul fiscal 2013 şi a obligaţiilor fiscale accesorii aferente acestuia se depune la organul fiscal la care asocierea este luată în evidenţa fiscală.

În termen de 5 zile de la primire, organul fiscal transmite cererea, precum şi informaţiile necesare soluţionării acesteia, organului fiscal în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul fiscal, persoana fizică din Romania.” 

Dacă ţi-a plăcut acest articol, urmăreşte BUZZNEWS pe FACEBOOK!

Taguri: anaf , contabilitate in partida simpla , fisc , firme

Spune-ti parerea

Din aceeasi categorie

bugetul ue pentru perioada 2021-2027: momentul luării deciziilor
Înainte de reuniunea Consiliului European din 17-18 octombrie, Comisia Europeană îi invită pe șefii de stat sau de guvern din ...citeste tot
building solidarity – un nou proiect de voluntariat internațional în școli
Centrul de voluntariat Cluj-Napoca(CVCN) și Green School România au început implementarea celui de al doilea proiect de voluntariat comun. În ...citeste tot
dan barna, proiectat în decor: nu prinde turul doi
Candidatul USR-PLIUS, DAN BARNA, a fost proiectat în decor: Nu prinde turul doi al prezidențialelor. O recunoaște el însuși:citeste tot

Comentarii

Nu exista nici un comentariu pentru aceasta stire.

Comentează

Adresa de e-mail nu va fi publicată
Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Nume Email Mesaj 8 + 2 = .... (in litere)

Editorial

Raul Chis

Dar Primaria lui Emil Boc nu simte deocamdata probabil energia negativa a soselelor, cata vreme acei soferi ardeleni aflati in pragul AVC isi vor consuma ...

Claudiu Padurean

Totuşi, s-a schimbat ceva: România are mai puţină speranţă. În toamna anului 2015, am crezut că, în sfârşit, se vor schimba nişte lucruri. Oamenii care ...

Adrian Titus

Gașca Zurli a făcut un moment dedicat acestei mascote – un cântecel drăguț despre cum avem nevoie de șervețele la masă. Asta după ce la ...

Bianca Padurean

Sunt convinsă că şi alţi părinţi au trecut prin acelaşi calvar ar alegerii şcolii. Am trecut şi prin faza în care a trebuit să-mi fac ...

Vlad Pintea

Fie au rămas fără candidatul fetișizat, fie nu pot vota decât în condițiile lor, în cauză fiind: șezătoarea între un președinte în exercițiu și un ...

Stiri pe scurt

Primăria va elibera 3.500 de carduri noi de utilizator pentru sistemul de bike sharing
Sănătatea florilor: sfaturi de la specialiști
Primaria Floresti ofera o ambulanta ISU Cluj
Se închide circulația pe podul Porțelanului
Clujul va găzdui principalul eveniment al Comitetului European al Regiunilor în 2019
Ediţie Specială DIECE - Reverberaţiile totalitare din Europa Centrală şi de Est
Managerii de la BRD, Bitdefender, Bosch și Emerson, invitații speciali ai conferinței „Putere prin oameni”
Lucrările de modernizare a drumului județean Gilău–Someșu Rece–Mărișel–DN 1R, în faza de asfaltare
Regulament nou de finantare a cultelor, sportului sau ONG-urilor din judetul Cluj
Alin Tise il invita pe David Ciceo la o intalnire de clarificare

Ultima ora

Bugetul UE pentru perioada 2021-2027: momentul luării deciziilor
Unde poți vedea harta finală cu centura de sud a Clujului
Anunț important despre circulația pe strada Bună Ziua din Cluj
Building Solidarity – un nou proiect de voluntariat internațional în școli
A nu vota NU e un protest, ci o CAPITULARE
DAN BARNA, proiectat în decor: Nu prinde turul doi
EXIT POLL IRES: Klaus Iohannis 38,7%, Viorica Dăniclă 22,0%, Dan Barna 16,1% CE SPERANȚE AR PUTEA AVEA BARNA
Tremură partidele: Prezență masivă la vot - CINE intră în turul doi aflăm la ora 21.00
Bosch face încă o investiţie importantă la Blaj
ALEGERI PREZIDENȚIALE 2019: Vot masiv în străinătate

Interviu cu ec. dr. ing. Mihai Talpoș, Co-fondator & Managing Partner al Școlii Informale de IT. Mihai Talpoș este un ... citeste tot

Profesorul salajean Mircea Groza este unul dintre acei pasionati de gastronomie care exploreaza cu interes bucataria ardeleneasca. In aventura sa ... citeste tot

Wizz Air a început operarea a noi rute de la bazele sale din Cluj-Napoca și Iași. Cu două zboruri săptămânale, ... citeste tot

Președintele României, Klaus Iohannis, a criticat-o vineri pe doamna cocoțată în scaunul de premier al României după ce aceasta a ... citeste tot

Parteneri

Te invitam sa tinem legatura si prin Facebook