Potrivit anchetatorilor, copilotul ar fi fost constient in cabina, deoarece pe inregistrarea extrasa din cutia neagra se poate auzi cum respira si pentru ca a efectuat mai multe manevre ce au provocat prabusirea avionului. Pilotul respira normal si nu parea a fi panicat, insa nu a raspuns la niciun apel al controlorilor de trafic si nici nu a emis vreun semnal SOS, potrivit ziare.com.
"În primele 20 de minute, cei doi piloţi discutau normal, vesel. Nimic anormal. Comandantul de bord pregătea informarea pentru aterizarea la Dusseldorf, iar răspunsurile copilotului par laconice. Comandantul de bord îi cere copilotului să preia comanda şi se aude zgomotul unui scaun şi uşa care se închide. Probabil a mers să-şi satisfacă o necesitate naturală. Copilotul manipulează atunci sistemul de monitorizare a zborului pentru a începe coborârea în timp ce era singur la comandă", a precizat procurorul, citat de b1.ro.
Copilotul Andreas Lubitz lucra la compania germană Germawings, care este o filială Lufthansa, de la finele anului 2013 și avea 630 de ore de zbor la activ.
Procurorii au subliniat că Lubitz nu avea niciun fel de antecedente şi că nu se afla pe nicio listă de monitorizare a teroriştilor sau a simpatizanţilor extremiştilor, scrie adevarul.ro.
Copilotul suspectat că a prăbuşit intenţionat avionul Germanwings a avut depresie şi epuizare în anul 2009, acesta fiind motivul pentru care întrerupsese cursurile pentru licenţa de pilot comercial, afirmă cunoscuţi ai acestuia citaţi de presa germană.
Pilotul avionului prăbuşit în Franţa a fost Patrick Sonderheimer, un om cu experienţă de peste 10 ani în Lufthansa şi Germanwings, cu peste 10.000 de ore de zbor pe aparate Airbus A320. Patrick Sonderheimer era căsătorit și avea doi copii.
Ziare.com a prezentat un film care ne arata cum poate fi deschisa o usa din afara.