• Acasă
  • /
  • Comunitate
  • /
  • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Cluj își prezintă activitatea pe luna iunie 2015

Administratia Judeteana a Finantelor Publice Cluj își prezintă activitatea pe luna iunie 2015

Publicat: 10 iulie, 2015 06:45
Actualizat: 23 martie, 2022 05:24

Administratia Judeteana a Finantelor Publice Cluj este unitate a Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Cluj – Napoca prin care se realizeaza, in mod unitar, strategia si programul Guvernului in domeniul finantelor publice si se aplica politica fiscala a statului. Administratia Judeteana a Finantelor Publice Cluj are in componenta activitati de colectare si inspectie fiscala la contribuabili mici si mijlocii, compartimente independente precum si serviciile fiscale municipale si orasenesti.

Numărul contribuabililor administraţi in luna iunie 2015………………… 278.537

a) contribuabili PJ administrati pe baza de cod fiscal…………………………………64.500

– activi ………………………………………50.451

– inactivi fiscal …………………………..14.049

– contribuabili mijlocii………………………990

– contribuabili mici……………………..63.510

b) persoane fizice cu CUI ………….………………………………………………….……33.127

– asociaţii familiale ……………………1.246

c) contribuabili inregistrati pe baza de CNP……………………………………………180.910

Situatia incasarilor la bugetul general consolidat in luna curenta comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut (mil. lei):

Incasari iunie 2015 Incasari iunie 2014 %

BUGET DE STAT (fara vama) 179,22 122,26 146,59

BUGET ASIGURARI SOCIALE DE STAT 114,17 120,55 94,71

BUGET FOND NATIONAL UNIC DE ASIGURARI SANATATE 53,99 48,60 111,09

BUGET ASIGURARI SOMAJ 4,41 3,89 113,37

TOTAL BUGET CONSOLIDAT 351,79 295,30 119,13

I.Principalele activitati ale structurii de administrare venituri-colectare

a) in domeniul executarii silite:

Numar Suma

PF in executare silita la 30.06.2015 47.400 41.827.370

PJ in executare silita la 30.06.2015 17.777 263.167.253

-somatii emise:

10.367 cazuri cu suma de 83.591,48 mii lei; sume incasate: 24.891,04 mii lei;

– popriri infiintate:

5.640 cazuri cu suma de 42.889,80 mii lei; sume incasate: 11.420,48 mii lei;

– sechestre infiintate:

62 cazuri cu suma de 4.691,44 mii lei; sume incasate: 42,73 mii lei;

b) activitatea de valorificare bunuri:

– valorificarea si incasarea la bugetul de stat a sumei de 35.204 lei, asigurandu-se preluarea, stabilirea preturilor si valorificarea bunurilor.

– prin magazinul propriu de desfacere a produselor confiscate au fost valorificate bunuri in valoare totala de 4.782 lei.

Stocul scriptic de bunuri nevalorificate a fost de 425.302 lei.

c) in domeniul servicii pentru contribuabili si cazier fiscal:

– s-au primit 74 solicitari scrise (adrese, e-mal-uri) de la contribuabili ;

– s-au solutionate 66 de solicitari ,

– au fost asistati telefonic 1.064 contribuabili;

– au fost asistati la sediul institutiei un numar de 1.181 contribuabili;

– au fost preluate un numar de 4 Cereri de revendicare a premiilor la Loteria bonurilor fiscale.

Cazier fiscal:

– au fost eliberate un numar de 416 certificate de cazier fiscal;

– au fost intocmite fise de inscriere a faptelor in cazierul fiscal pentru un numar de 691 contribuabili;

– stergeri din cazierul fiscal 165 cazuri.

2. În domeniul registrului contribuabililor si al declaratiilor fiscale:

– Total declaraţii gestionate, pe fiecare tip de formular (declaraţii de impozite, taxe şi contribuţii, declaraţii privind impozitul pe venit, declaratii informative ……….58.034

din care: – depuse electronic :……………………………………………………….43.492

– Număr decizii de impunere emise pentru plăţi anticipate………………………….5.866

– Număr de decizii de impunere anuală emise ………………………………………..10.496

– Număr deconturi cu sume negative de taxă pe valoare adăugată

cu opţiune de rambursare (depuse): ………………………………………………………….325

– Sume TVA efectiv restituite în luna iunie 2015……………………………9.968.732 lei

– Număr notificări nedepunere declaraţii, deconturi: ……………………………….11.668

– Numar certificate de rezidenta emise:………………………………………………………..73

De asemenea:

S-au înregistrat si prelucrat 420 declaratii 070 pentru înregistrarea persoanelor fizice care desfasoară activitati independente, 54 declaratii 092 pentru schimbarea perioadei fiscale la TVA, 66 declaratii 091 pentru inregistrare în scopuri de TVA pentru achizitii intracomunitare, 83 declaratii 020 ale persoanelor fizice beneficiare de contract de mandat si de prestari de servicii, 2257 cereri de înregistrare în/ radiere din/ Registrul operatorilor intracomunitari, declaratii/cereri de inregistrare / mentiuni privind înregistrarea fiscală şi modificări în vectorul fiscal, 614 situatii financiare anuale.

3. In domeniul REGISTRU CONTRIBUABILI

Persoane Fizice

Număr total contribuabili persoane fizice administraţi 113.586

Număr Declaratii fiscale depuse în luna iunie 2015 11.246

Total Decizii de impunere privind plăţile anticipate emise în iunie 2015 4.493

Total Decizii de impunere anuală emise în iunie 2015 9.161

Total Decizii de impunere anuală emise pentru venituri din transferul 611 proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal an 2015

Total Contracte de Inchiriere inregistrate an 2015 8.619

Total Decizii taxă pe poluare/emisii/timbru de mediu emise – cumulat 60.363

Total Declaratii cod 200 depuse pentru anul 2014 18.927

Număr dosare preluate de la CASA DE ASIGURARI DE SANATATE 47.991

Număr dosare preluate de la CASA DE PENSII 7.074

Persoane Juridice

– incarcarea in baza de date a 35.634 declaratii fiscale, preluate la ghiseu 4.512

– inregistrarea, verificarea si operarea in bazele de date a 1.504 declaratii de inregistrare fiscala

– stabilirea de sanctiuni pentru nerespectarea termenelor legale de depunere a declaratiilor fiscale, de inregistrare fiscala si bilanturilor contabile 850

– s-au emis si comunicat un numar total de 843 decizii (decizii de inregistrare in sopuri de TVA, de inregistrare in Registrul Operatorilor Intracomunitari, de calcul a timbrului de mediu pentru autovehicule, de declarare in inactivitate, de reactivare, de aprobare/respingere a regimului derogatoriu de depunere a declaratiilor fiscale, de indreptare a erorilor materiale din deconturile de TVA, de inregistrare, din oficiu, in scopuri de TVA (la reluarea activitatii, reactivare sau pe baza de RIF), de radiere, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA);

– generat si transmis 5.506 notificari pentru actualizarea evidentelor fiscale: notificari pentru nedepunerea declaratiilor fiscale si a sitatiilor financiare anuale, notificari pentru clarificarea neconcordantelor dintre datele declarate prin diferite formulare;

– efectuat analiza de risc pentru un numar de 163 de deconturi de TVA cu sume negative si optiune de rambursare pentru o suma totala de 15.512.045 lei

– solutionat 108 deconturi de TVA cu sume negative si optiune de rambursare (emitere decizie, compensare si-sau restituire) pentru suma totala de 12.120.022 lei

4. In domeniul EVIDENTEI PE PLATITOR

Persoane fizice

– certificate de atestare – 128

– cereri adeverinte – 1.210

– adeverinte politie – 402

– certificate de evitarea dublei impuneri – 57

– cereri de restituire, compensare, corectie eroare – 321

– cereri rest taxa prima inmatriculare – 2

– cereri restituire taxa poluare – 63

Persoane juridice

– intocmirea si eliberarea certificatelor de atestare fiscala: de transfer, curente, de rezidenta nerezidenta fiscala, de esalonare la plata, pentru diferite institutii publice ale statului: 511

– eliberarea adeverintelor privind restituirea/nerestituirea taxei de poluare: 298

– restituirea taxei de poluare in baza Hotararilor Judecatoresti:0

– esalonari la plata cf. OG.29/2011: 582

– intocmire documentatie pt. rambursare/compensare TVA: 297 deconturi

– cereri de compensare din alte surse decat TVA: 105

– cereri restituire: 4

– compensari din oficiu: 110

– compensari si restituiri din contul de popriri: 208

– cereri restituire consuli: 48

– vize registru jocuri de noroc: 37

– notificari de publicare pe site:3433

– reglare evidenta fiscala ca urmare:a adreselor depuse de agenti economici, declaratii depuse cu intarziere de agenti economici, declaratii rectificative depuse de agenti economici, erori corectate din oficiu datorate aplicatiei informatice, sume prescrise, recalculare accesorii in urma preluarii in evidenta fiscala a deciziilor de impunere transmise de inspectia fiscala, declaratii operate in aplicatia DECIMP si nepreluate in aplicatia SACF, fuziuni dintre agenti economici, reglare ca urmare a indreptarii erorilor din documentele de plata intocmite de debitori, generarii eronate de accesorii ca urmare a rambursarii de TVA, deciziilor privind solutionarea contestatiilor si a sentintelor judecatoresti, radierii agentilor economici din evidentele ORC Cluj : 204

– deschiderii procedurii de insolventa a agentilor economici: 3

II. Principalele rezultate ale structurii de inspectie fiscala

In perioada de raportare, organele de control din cadrul structurilor cu atributii de inspectie fiscala, avand un efectiv de 112 persoane cu atributii de inspectie fiscala, au efectuat un numar de 218 actiuni de verificare din care 178 la contribuabili persoane juridice, in urma carora au fost atrase la bugetul de stat consolidat venituri suplimentare in suma de 70.289 mii lei si 40 actiuni de verificare la contribuabili persoane fizice, in urma carora au fost atrase la bugetul de stat consolidat venituri suplimentare in suma de 3.135 mii lei.

Unul din obiectivele dispuse prin programul de activitate a fost verificarea realitatii si legalitatii sumelor negative din deconturile de TVA cu optiune de rambursare primite pentru inspectie fiscala, precum si solutionarea acestora. Astfel, in cursul lunii iunie 2015 au fost solutionate un numar de 58 cereri de rambursare TVA cu control anticipat, reprezentand 22.947 mii lei TVA solicitat la rambursare.

Un alt obiectiv al activitatii de inspectie fiscala in perioada de raportare a fost si efectuarea de actiuni de control cu caracter operativ in vederea sprijinirii activitatii de impulsionare a colectarii veniturilor bugetare. Astfel, s-au efectuat un numar de 5 controale operative la contribuabilii persoane juridice de pe raza judetului Cluj, incasandu-se la bugetul general consolidat ca urmare a acestor actiuni suma de 462 mii lei.

Solicitarile conducerii ANAF, ale D.G.C.I.F. transmise prin circulare, tematici, pentru actiuni de control pe diverse domenii, au fost finalizate si raportate la termenele stabilite.

In conditiile si cerintele Programului lunar de activitate aprobat de catre D.G.C.I.F., s-au desfasurat si actiuni urmare unor solicitari ale altor institutii.

De asemenea, ca urmare a activitatii desfasurate pe linia combaterii evaziunii fiscale, au fost transmise organelor in drept in vederea continuarii cercetarilor 8 sesizari penale, valoarea prejudiciului potential fiind de 14.341 mii lei, un numar de 7 contribuabili au fost propusi pentru inactivare, in conformitate cu prevederile legale in vigoare privind stabilirea conditiilor si declararea contribuabililor inactivi, cu modificarile ulterioare, au fost instituite masuri asiguratorii la 9 contribuabili, suma estimata potrivit acestora fiind de 6.210 mii lei si s-a diminuat pierderea fiscala declarata de contribuabili cu suma de 6.146 mii lei.

III. Activitati desfasurate in domeniul serviciilor Independente

Compartimentul comunicare aferent perioadei de raportare, a efectuat 57 lucrari catre/de la persoane juridice sau fizice si in jur de 11 interpelari telefonice.

Au fost publicate / confirmate pe Portalul ANAF: acte administrativ fiscale, licitatii, valorificari bunuri si alte informatii fiscale de interes public.

S-a acordat 2 interviu radio/tv pe diverse tematici.

S-au transmis la Mass-Media 19 comunicate de presa (8 Cluj si 11 ANAF/ MFP) in urma carora au fost monitorizate 74 articole in presa locala.

A fost solutionata 1 cerere in baza Legii 544/2001 pentru mass-media.

Activitatea desfasurata de serviciul tehnologia informatiei

– publicarea pe portalul ANAF a 154 acte administrativ fiscale,

– s-a actualizat site-ul DGRFP Cluj-Napoca din cadrul site-ului ANAF,

– inscrierea sesizarilor privind defectiunile echipamentelor TIC in aplicatia „Service desk” elaborata de catre ANAF-DGTI,

– asigurarea asistentei tehnice pentru videoconferinta,

– s-a asigurat asistenta de specialitate pentru contribuabilii care au avut probleme legate de completarea si depunerea declaratiilor in format electronic,

– s-a asigurat, de catre administratorii de domeniu, gestionarea tuturor statiilor de lucru si a utilizatorilor din judet pe serverul de domeniu Active directory,

– s-a asigurat asistenta tehnica la nivel ANAF privind problemele ridicate de contribuabili pe portalul admin.portal, aproximativ 545 de intrebari,

– s-au editat o serie de rapoarte din bazele de date de pe serverele locale,

– centralizarea si raportarea lunara a datoriei publice pentru cele 82 de primarii,

– centralizarea si raportarea lunara a ajutoarelor sociale acordate de cele 82 de primarii,

– centralizarea si raportarea lunara a sumelor acordate asistentilor personali ai persoanelor cu handicap pentru cele 82 de primarii,

– implementarea modificarilor la aplicatiile DECODIM, CARTA, GOTICA, VEDO,

– implementarea modificarilor la aplicatiile COD FISCAL, TREZOR, DECIMP, VECTOR, SIACF, SERADN, INACTIVI, OR.819, Taxa auto, RESTANTE, ContabCR,

– testarea aplicatiei SIACF, versiunea centralizata, cu bazele de date pe serverele din DGTI Bucuresti,

ULTIMELE ȘTIRI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
DIN ACEEAȘI CATEGORIE
29 aprilie, 2024
Ramona Strugariu (REPER) și-a lansat sâmbătă candidatura la Primăria Cluj-Napoca
25 aprilie, 2024
”Presa clujeană și Alegerile din 9 iunie”, o dezbatere marca APPC Cluj joi la BCU
12 aprilie, 2024
UTCN, recunoaștere internațională a performanței în domeniul Ingineriei Mecanice
1 aprilie, 2024
Zboruri către 11 țări din Schengen de pe Aeroportul Cluj
1 aprilie, 2024
Aurelia Cristea, inițiatoarea legii antifumat, candiata PSD la Primăria Cluj-Napoca

¿Quieres jugar a 4000 juegos de tragamonedas de los mejores proveedores? Podemos asesorarle sobre una ...

Evaluación del establecimiento de juegos de azar Pin-up

În fiecare casă, este important să te poți bucura de o atmosferă plăcută și curată ...

Iată 3 metode prin care poți găti și păstra un miros fresh în casă!

Eurodeputata Ramona Strugariu, copreședinta Partidului REPER, și-a lansat sâmbătă candidatura la primăria Cluj-Napoca, în compania ...

Ramona Strugariu (REPER) și-a lansat sâmbătă candidatura la Primăria Cluj-Napoca

Dacă vă planificați o vacanță în Grecia, din luna iunie vor exista șapte destinaţii cu ...

Vacanță în Grecia 2024 – Zboruri de pe Aeroportul Cluj

Asociatia Profesioniștilor din Presă – Cluj (APPC) invită clujenii, joi, 25 aprilie, ora 18.00, la ...

”Presa clujeană și Alegerile din 9 iunie”, o dezbatere marca APPC Cluj joi la BCU

Marile proiecte de infrastructură din Cluj – trenul metropolitan sau centura de sud nu au ...

Arhitectul Șerban Țigănaș: Metroul, scos din joben, marile proiecte de infrastructură întârzie, digitalizarea este frânată

Bolile cardiovasculare și cancerul fac ravagii în România iar deputatul și chirurgul Patriciu Achimaș Cadariu ...

ALARMANT: Deputatul Achimaș-Cadariu se așteaptă la dublarea numărului de pacienți în zona de cancer

Candidatul independent la funcția de primar al Clujului, Sabin Sărmaș, a venit la Punctul Critic ...

Sabin Sărmaș, candidat la Primăria Cluj, dezvăluiri din culisele puterii locale și planuri pentru oraș
Success message!
Warning message!
Error message!