Rămâi alături de noi   facebook logo youtube logo twitter logo
buzznews logo

Emil Boc, de ce avem blocaje in trafic la Cluj?

Editorial 14 Octombrie 2016, 12:22 de Raul Chis
Spune-ti parerea

"Nu se poate" e licenta clujeana? Sau lene a mintii? Clujul nu are pentru moment solutii strategice adecvate pentru parcari, nici pentru reducerea traficului auto si incurajarea dezvoltarii sistemului public de transport in comun. Nici politia rutiera si cea subordonata primariei nu par prea eficiente mai ales in momentele de criza.

Roti blocate in New York Unde e politia? Doar bunul simt al clujenilor impiedica detonarea frustrarilor din jungla auto a zilelor ploioase.  Autoritatile (primaria si politia) mizeaza pe aceasta decenta, la fel cum parintii unor copii prea strulubatici mizeaza pe vigilenta ingerilor. In absenta lor, supervizorii sunt prea putin eficienti sau inexistenti. Nu vad picior de politist rutier sau local dimineata in drumul meu de la gara spre strada Dorobantilor, itinerar pe care excesele in trafic par permise, de la parcari pe trotuar, stationari generatoare de blocaje, pana la bagatelizarea semafoarelor si a trecerilor de pietoni. Respectarea legii e lasata prea des la latitudinea participantilor la trafic. La antepod, as da exemplul New York-ului, oras cu un trafic auto asemanator celui de la Cluj (cu o mare diferenta, a numarului de locuitori), unde nimic nu e lasat la voia intamplarii si unde politia e omniprezenta, amabila si respectuoasa dar foarte severa si promta cand se incalca legea. Nu am vazut nicaieri mai multe roti blocate (vezi foto) si soferi trasi pe dreapta.  

Parking lift New YorkUnde sunt parcarile la Cluj? Sunt peste tot in centru si pot fi ocupate de aceleasi masini o zi intreaga. Taxa de parcare nu este prohibitiva si ii incurajeaza pe clujeni sa ocupe un loc public 24 de ore din 24. La New York, pe strazile secundare soferii platesc peste 100 de dolari daca ca isi lasa masina parcata pentru o zi de lucru (500 de dolari/saptamana), iar daca parcheaza pe loc interzis rotile sunt blocate si amenda e extrem de piperata. Este motivul pentru care peste 50 la suta dintre newyorkezi nu detin o masina persoanala (spre deosebire de 8 la suta media nationala), insa e adevarat ca reteaua de transport public (metrou, autobuz, taxi) functioneaza aproape impecabil. Revenind la Cluj, da, sa se poata parca in centru, dar pretul sa nu incurajeze abandonarea masinii in parcare. 5 lei prima ora si 10 lei a doua ora mi se par propuneri decente pentru taxa de parcare. Blocarea rotilor si ridicarea masinilor celor care parcheaza in locuri interzise sunt de asemenea masuri necesare. Desigur, mai multe parkinguri ar fi de dorit, insa in zonele semicentrale. Parkingurile subternane cu lift sunt ideale pentru ca ocupa putin teren. In New York sunt o solutie viabila (vezi foto). 

Un BMW blocheaza traficul pe HoreaO tema urgenta e si amendarea tuturor soferilor care nu platesc parcarea, ceea ce la Cluj nu se intampla in acest moment. Tot prioritara ar fi crearea unei divizii de urgente a Politiei Locale apta sa intervina impreuna cu RADP serviciul ridicari auto pentru decongestionarea in timp util a traficului (poate in acest fel nu ar aparea situatii jenante ca si cea din 6 octombrie 2016 cand o masina cu probleme tehnice a blocat tramvaiele in trafic timp de 79 de minute pe strada Horea si a dat peste cap traficul auto - vezi foto).

Mini autobuze in Suceava FOTO suceavalive.roCare e treaba RATUC? Daca in urma masurilor descrise mai sus clujenii vor fi descurajati sa se deplaseze in oras cu masina personala, primaria va fi cu adevarat datoare sa le ofere alternative viabile. Primul pas ar fi o noua strategie a RATUC, bazata pe nevoile calatorilor. Clujenii folosesc azi masina pentru a ajunge la: institutiile publice din zona centrala (primarie, finante etc.), universitati, scoli, gradinite, cladiri de birouri, spitale etc. Prin urmare, o gandire pragmatica si de bun simt ne va obliga sa deschidem noi rute si statii RATUC pe Eroilor, pe Clinicilor, pe Motilor, pe Dorobantilor, pe Avram Iancu, pe Republicii etc. Exista mini-autobuze care se preteaza a fi folosite pe reteaua de strazi inguste ale orasului (vezi exemplul Suceava - foto), nu e nevoie exclusiv de autobuzele alea mov uriase. Exista zone intregi din anumite cartiere ale Clujului unde RATUC nu ajunge astfel incat un aflux important de autotusime este generat de aceasta lipsa. Pe urma, daca se fac noi parkinguri, va fi nevoie de statii RATUC pentru preluarea soferilor. E simplu: in loc sa se investeasca in tunele, monorail, metrouri si alte solutii fanteziste, Regia de transport sa fie mai atenta la nevoile calatorilor, facand achizitii mai destepte si avand drept modele alte metropole europene care au o retea de transport public mai performanta. Asta inseamna ca raspunsul "nu se poate" la problemele clujenilor trebuie scos din vocabular. 

Dacă ţi-a plăcut acest articol, urmăreşte BUZZNEWS pe FACEBOOK!

Taguri: politia rutiera , politia locala , trafic cluj , masini

Spune-ti parerea

Din aceeasi categorie

1 000 de morți pe zi v-ar convinge că există coronavirus? românia, locul i în ue la cazurile de infectări
Cu 555 de infectări raportate în 24 de ore (7-8 iulie 2020), România este oaia neagră a Uniunii Europene. Capătă vagi ...citeste tot
ce a scos covid-19 din noi?
Nu, această întrebare nu e retorică. Are mai multe răspunsuri, dar, din păcate, cele mai multe sunte triste și dureroase. ...citeste tot
românia politică, 30 de ani mai târziu: de ce să fii mândru că ai ales să votezi
Cetățenia e o stare comunitară și comunională, civilă și civică, mai degrabă decât contingența unei amplasări geografice. S-a probat aceasta ...citeste tot

Comentarii

Nu exista nici un comentariu pentru aceasta stire.

Comentează

Adresa de e-mail nu va fi publicată
Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Nume Email Mesaj 8 + 2 = .... (in litere)

Editorial

Raul Chis

Dacă prin măsurile luate la începutul pandemiei România era un exemplu pentru alte state, după încheierea stării de urgență lucrurile au luat-o razna. În primul ...

Claudiu Padurean

Totuşi, s-a schimbat ceva: România are mai puţină speranţă. În toamna anului 2015, am crezut că, în sfârşit, se vor schimba nişte lucruri. Oamenii care ...

Adrian Titus

Gașca Zurli a făcut un moment dedicat acestei mascote – un cântecel drăguț despre cum avem nevoie de șervețele la masă. Asta după ce la ...

Bianca Padurean

Sunt patroni care se baricadează în vilele lor (nu mă înțelegeți greșit, nu spun asta cu mânie protelatară a unui locatar la bloc), dar își ...

Vlad Pintea

Însă odată ce urnele s-au închis, imediat s-a deschis sezonul de "pus cenușă în cap", mulți arătându-se scârbiți că au fost puși în situația unei ...

Stiri pe scurt

S-a prelungit termenul de depunere a declaratiei privind beneficiarul real
Makers Cafe, prima cafenea 3D din Cluj
Primăria va elibera 3.500 de carduri noi de utilizator pentru sistemul de bike sharing
Sănătatea florilor: sfaturi de la specialiști
Primaria Floresti ofera o ambulanta ISU Cluj
Se închide circulația pe podul Porțelanului
Clujul va găzdui principalul eveniment al Comitetului European al Regiunilor în 2019
Ediţie Specială DIECE - Reverberaţiile totalitare din Europa Centrală şi de Est
Managerii de la BRD, Bitdefender, Bosch și Emerson, invitații speciali ai conferinței „Putere prin oameni”
Lucrările de modernizare a drumului județean Gilău–Someșu Rece–Mărișel–DN 1R, în faza de asfaltare

Ultima ora

ZÂMBET ȘTIRB 4 din 10 locuitori ai orașelor din România au minimum un dinte lipsă
PANDEMIE ȘI ECONOMIE Guvernul a adoptat noi măsuri de sprijin pentru salariați și angajatori
Un bas bariton din Cluj, exasperat de lipsa infrastructurii culturale în pandemie: va candida independent
CE Facilități fiscale pentru contribuabili anunță Finanțele
Criza COVID 19 accelerează schimbarea pentru angajați: În doi-trei ani, sute de mii de locuri de muncă vor necesita abilități digitale
Top 100 Companii listate din lume: Revenire puternică a valorii de piață, în al doilea trimestru, după scăderea cauzată de COVID 19
Indicatoare stradale și afișaj electronic în stațiile de autobuz, noi investiții în Florești
SCOALA de 3 milioane de euro din Florești își așteaptă copiii!
889 noi cazuri de îmbolnăvire cu Covid 19 diagnosticate de vineri până sâmbătă BUCUREȘTIUL nu mai are locuri la ATI! Cazuri mai multe și la Cluj
TOP 4 stiluri de amenajare pentru o bucatarie “de revista”

Pandemia schimbă obiceiurile de consum. Ce investiții vor fi interesante? Este întrebarea la care răspunde pentru Via Cluj TV vicepreședintele ... citeste tot

Un gulas la ceaun pregatit dupa o reteta ungureasca transmisa prin viu grai in Ardeal. citeste tot

De astăzi, 1 iulie 2020, de pe Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj se reiau zborurile charter turistice, spre 9 destinații ... citeste tot

Cel mai modern garden center din Transilvania se află la intrarea în Cluj, pe Calea Turzii 287-289. Este o suprafață de ... citeste tot

Parteneri

Te invitam sa tinem legatura si prin Facebook