Rămâi alături de noi   facebook logo youtube logo twitter logo
buzznews logo

Emil Boc, de ce avem blocaje in trafic la Cluj?

Editorial 14 Octombrie 2016, 12:22 de Raul Chis
Spune-ti parerea

"Nu se poate" e licenta clujeana? Sau lene a mintii? Clujul nu are pentru moment solutii strategice adecvate pentru parcari, nici pentru reducerea traficului auto si incurajarea dezvoltarii sistemului public de transport in comun. Nici politia rutiera si cea subordonata primariei nu par prea eficiente mai ales in momentele de criza.

Roti blocate in New York Unde e politia? Doar bunul simt al clujenilor impiedica detonarea frustrarilor din jungla auto a zilelor ploioase.  Autoritatile (primaria si politia) mizeaza pe aceasta decenta, la fel cum parintii unor copii prea strulubatici mizeaza pe vigilenta ingerilor. In absenta lor, supervizorii sunt prea putin eficienti sau inexistenti. Nu vad picior de politist rutier sau local dimineata in drumul meu de la gara spre strada Dorobantilor, itinerar pe care excesele in trafic par permise, de la parcari pe trotuar, stationari generatoare de blocaje, pana la bagatelizarea semafoarelor si a trecerilor de pietoni. Respectarea legii e lasata prea des la latitudinea participantilor la trafic. La antepod, as da exemplul New York-ului, oras cu un trafic auto asemanator celui de la Cluj (cu o mare diferenta, a numarului de locuitori), unde nimic nu e lasat la voia intamplarii si unde politia e omniprezenta, amabila si respectuoasa dar foarte severa si promta cand se incalca legea. Nu am vazut nicaieri mai multe roti blocate (vezi foto) si soferi trasi pe dreapta.  

Parking lift New YorkUnde sunt parcarile la Cluj? Sunt peste tot in centru si pot fi ocupate de aceleasi masini o zi intreaga. Taxa de parcare nu este prohibitiva si ii incurajeaza pe clujeni sa ocupe un loc public 24 de ore din 24. La New York, pe strazile secundare soferii platesc peste 100 de dolari daca ca isi lasa masina parcata pentru o zi de lucru (500 de dolari/saptamana), iar daca parcheaza pe loc interzis rotile sunt blocate si amenda e extrem de piperata. Este motivul pentru care peste 50 la suta dintre newyorkezi nu detin o masina persoanala (spre deosebire de 8 la suta media nationala), insa e adevarat ca reteaua de transport public (metrou, autobuz, taxi) functioneaza aproape impecabil. Revenind la Cluj, da, sa se poata parca in centru, dar pretul sa nu incurajeze abandonarea masinii in parcare. 5 lei prima ora si 10 lei a doua ora mi se par propuneri decente pentru taxa de parcare. Blocarea rotilor si ridicarea masinilor celor care parcheaza in locuri interzise sunt de asemenea masuri necesare. Desigur, mai multe parkinguri ar fi de dorit, insa in zonele semicentrale. Parkingurile subternane cu lift sunt ideale pentru ca ocupa putin teren. In New York sunt o solutie viabila (vezi foto). 

Un BMW blocheaza traficul pe HoreaO tema urgenta e si amendarea tuturor soferilor care nu platesc parcarea, ceea ce la Cluj nu se intampla in acest moment. Tot prioritara ar fi crearea unei divizii de urgente a Politiei Locale apta sa intervina impreuna cu RADP serviciul ridicari auto pentru decongestionarea in timp util a traficului (poate in acest fel nu ar aparea situatii jenante ca si cea din 6 octombrie 2016 cand o masina cu probleme tehnice a blocat tramvaiele in trafic timp de 79 de minute pe strada Horea si a dat peste cap traficul auto - vezi foto).

Mini autobuze in Suceava FOTO suceavalive.roCare e treaba RATUC? Daca in urma masurilor descrise mai sus clujenii vor fi descurajati sa se deplaseze in oras cu masina personala, primaria va fi cu adevarat datoare sa le ofere alternative viabile. Primul pas ar fi o noua strategie a RATUC, bazata pe nevoile calatorilor. Clujenii folosesc azi masina pentru a ajunge la: institutiile publice din zona centrala (primarie, finante etc.), universitati, scoli, gradinite, cladiri de birouri, spitale etc. Prin urmare, o gandire pragmatica si de bun simt ne va obliga sa deschidem noi rute si statii RATUC pe Eroilor, pe Clinicilor, pe Motilor, pe Dorobantilor, pe Avram Iancu, pe Republicii etc. Exista mini-autobuze care se preteaza a fi folosite pe reteaua de strazi inguste ale orasului (vezi exemplul Suceava - foto), nu e nevoie exclusiv de autobuzele alea mov uriase. Exista zone intregi din anumite cartiere ale Clujului unde RATUC nu ajunge astfel incat un aflux important de autotusime este generat de aceasta lipsa. Pe urma, daca se fac noi parkinguri, va fi nevoie de statii RATUC pentru preluarea soferilor. E simplu: in loc sa se investeasca in tunele, monorail, metrouri si alte solutii fanteziste, Regia de transport sa fie mai atenta la nevoile calatorilor, facand achizitii mai destepte si avand drept modele alte metropole europene care au o retea de transport public mai performanta. Asta inseamna ca raspunsul "nu se poate" la problemele clujenilor trebuie scos din vocabular. 

Dacă ţi-a plăcut acest articol, urmăreşte BUZZNEWS pe FACEBOOK!

Taguri: politia rutiera , politia locala , trafic cluj , masini

Spune-ti parerea

Din aceeasi categorie

referendum pentru conviețuire cu voie de la stat
O mai fi apărut indicată pe undeva, dar eu n-am picat cu ochii pe ea. Există O SINGURĂ soluție elegantă pentru a ...citeste tot
adevărata problemă a jurnalistului mălin bot
Un cancer bântuie România – cancerul imposturii. Desigur, nu o bântuie de ieri, de azi. Mai popular, a trecut sub ...citeste tot
#colectiv la doi ani: şi-au luat ţara înapoi
La doi ani după Colectiv, şi-au luat ţara înapoi cu totul. România are spitale la fel de jegoase, complicităţi la ...citeste tot

Comentarii

Nu exista nici un comentariu pentru aceasta stire.

Comentează

Adresa de e-mail nu va fi publicată
Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Nume Email Mesaj 8 + 2 = .... (in litere)

Editorial

Raul Chis

Dar Primaria lui Emil Boc nu simte deocamdata probabil energia negativa a soselelor, cata vreme acei soferi ardeleni aflati in pragul AVC isi vor consuma ...

Claudiu Padurean

Totuşi, s-a schimbat ceva: România are mai puţină speranţă. În toamna anului 2015, am crezut că, în sfârşit, se vor schimba nişte lucruri. Oamenii care ...

Adrian Titus

Gașca Zurli a făcut un moment dedicat acestei mascote – un cântecel drăguț despre cum avem nevoie de șervețele la masă. Asta după ce la ...

Bianca Padurean

Sunt convinsă că şi alţi părinţi au trecut prin acelaşi calvar ar alegerii şcolii. Am trecut şi prin faza în care a trebuit să-mi fac ...

Vlad Pintea

Una singură: ELIMINAREA statului din chestiuni private, aici de-a dreptul intime. Reglementarea abuzivă a relațiilor dintre persoane responsabile, înzestrate cu conștiință și liber arbitru, este cea mai ...

Stiri pe scurt

Primăria va elibera 3.500 de carduri noi de utilizator pentru sistemul de bike sharing
Sănătatea florilor: sfaturi de la specialiști
Primaria Floresti ofera o ambulanta ISU Cluj
Se închide circulația pe podul Porțelanului
Clujul va găzdui principalul eveniment al Comitetului European al Regiunilor în 2019
Ediţie Specială DIECE - Reverberaţiile totalitare din Europa Centrală şi de Est
Managerii de la BRD, Bitdefender, Bosch și Emerson, invitații speciali ai conferinței „Putere prin oameni”
Lucrările de modernizare a drumului județean Gilău–Someșu Rece–Mărișel–DN 1R, în faza de asfaltare
Regulament nou de finantare a cultelor, sportului sau ONG-urilor din judetul Cluj
Alin Tise il invita pe David Ciceo la o intalnire de clarificare

Ultima ora

Floreștiul are o școală nouă
Presiune pentru a elibera Lacul Tarnița de abuzivi
TOP 10 firme pe piața construcțiillor
Programul Bursele ANIS 2019 a strâns un fond de premiere de 60.000 euro
FUTURE – Construiește cu pasiune programul de educație altfel ce pregătește tinerii pentru primul loc de muncă
Meet the Mentors Day - Un eveniment marca Școala informală de IT
Deputatul PNL Adrian Oros, despre vizita lui Klaus Iohannis la Casa Albă: "Un semnal de încredere"
Ce proiect important finalizează Primăria Florești în curând
Se intampla joi si vineri la Zilele Culturale Maghiare
OPERA Națională Română din Cluj: Concertul în aer liber de prezentare a Stagiunii 100

Filosoful si dizidentul ungar G.M. Tamás a declarat intr-un interviu acordat Via Cluj TV ca nu exista in acest moment in ... citeste tot

Profesorul salajean Mircea Groza este unul dintre acei pasionati de gastronomie care exploreaza cu interes bucataria ardeleneasca. In aventura sa ... citeste tot

Wizz Air a început operarea a noi rute de la bazele sale din Cluj-Napoca și Iași. Cu două zboruri săptămânale, ... citeste tot

Președintele României, Klaus Iohannis, a criticat-o vineri pe doamna cocoțată în scaunul de premier al României după ce aceasta a ... citeste tot

Parteneri

Te invitam sa tinem legatura si prin Facebook