Rămâi alături de noi   facebook logo youtube logo twitter logo
buzznews logo

Cum a comentat CFR un incident comic, dacă nu grav: O locomotivă s-a desprins de tren în timpul mersului

National - Extern 19 Iulie 2017, 17:51
Spune-ti parerea

In Romania a facut valva stirea ca locomotiva unui tren InterRegio care circula marti dimineata pe ruta Timisoara-Bucuresti s-a desprins de vagoane si si-a continuat drumul. Ba chiar un martor citat de presa centrala sustine ca mecanicii nici macar n-ar fi observat. Situatia a fost remediata intr-o ora iar trenul a ajuns la Bucuresti cu o intarziere de 145 de minute. Reactia CFR Calatori? Multe explicatii, nicio scuza.

Site-ul oficial al CFR Calatori scrie atat despre incident:

Marţi, 18 iulie 2017,  în jurul orei 08 dimineaţa, trenul InterRegio 1696 Timișoara - București a frânat automat în zona Radomireşti. Cei aproximativ 300 pasageri şi şi-au continuat călătoria în acelaşi tren, fără a fi pusă în pericol siguranţa şi securitatea acestora. Garnitura şi-a reluat traseul, după aproximativ  o oră de staţionare şi după realizarea tuturor probelor care se impun prin reglementările în vigoare. La acest moment sunt cercetate cauzele care au condus la această situaţie".

La randul sau, Iosif Szentes, director General la SNTFC CFR Calatori SA, se justifica pe Facebook:

Iosif Szentes, director General la SNTFC CFR Calatori SA, se justifica pe Facebook:

"Legat de incidentul petrecut azi, 18.07.2017 prin ruperea trenului IR 1696 postez o scurta Replică cu privire la propagarea în mass-media a știrii conform căreia „vagoanele unui tren de călători ar fi fost abandonate în câmp după ce mecanicul s-ar fi îndepărtat cu locomotiva de acestea”

(...)

Fenomenul denumit „ruperea trenului” are o anumită frecvenţă în exploatarea feroviară. Foarte mică desigur. Se poate întâmpla în anumite condiţii şi este mai des întâlnită la trenurile de marfă (fiind mult mai lungi). Ruperea unui tren înseamnă separarea în mers a trenului în două sau în mai multe părţi. Deoarece prin ruperea trenului se întrerupe implicit acea „conductă generală” despre care s-a menţionat anterior, la fiecare din părţile trenului rezultate prin rupere, va intra în acţiune la maxim sistemul de frânare. Cu alte cuvinte, acele vehicule se vor opri imediat, fiind vorba de asemenea de principii axate în primul rând pe siguranță.

Desprinderea în mers locomotivei de vagoane constituie şi ea un astfel de caz foarte rar întâlnit. Este cât se poate de logic faptul că acea locomotivă va parcurge până la oprire o distanță mai mare decât vagoanele de care s-a deprins. Astfel se va depărta, chiar şi cu câteva sute de metri în unele cazuri, fiind prevenită astfel lovirea locomotivei de către vagoane.

De ce?

În primul rând din cauză că o locomotivă are o masă mult mai mare decât un vagon. De aproximativ trei ori mai mare. Un vagon de călători plin are în medie o masă de 40 - 45 de tone, pe când o locomotivă are 120 de tone. Astfel, ea va avea un drum de frânare mai mare.

În al doilea rând, sistemele de frânare cu care sunt echipate vagoanele de călători sunt mai rapide ca timp de intrare în acţiune decât cele de pe locomotivă - iarăși din motive de siguranță.

De ce durează mult până la repornirea trenului?

După ce are loc o rupere de tren, trebuie respectate o serie întreagă de proceduri reglementate, care unele durează. Un mecanic de locomotivă nu poate ca imediat după ruperea trenului, pur şi simplu să vină cu locomotiva spre vagoane, să lege şi să plece repede în continuare. Toate procedurile respective sunt şi ele legate de siguranţă - similar domeniului aviației, unde chiar şi cele mai mici deficienţe constatate implică acţiuni corective care pot dura şi ore întregi. Să nu uităm totuși că la nivel global, sistemul de transport feroviar la capitolul siguranță este al doilea după cel aerian şi primul între cele terestre, fiind incomparabil mai sigur decât modul de transport rutier", a scris Iosif Szentes, director General la SNTFC CFR Calatori SA.

Dacă ţi-a plăcut acest articol, urmăreşte BUZZNEWS pe FACEBOOK!

Taguri: rupere de tren , locomotiva , vagoane , timisoara - bucuresti

Spune-ti parerea

Din aceeasi categorie

ruxandra târlescu, partener pwc românia: serviciile medicale vor deveni digitale, personalizate și preventive
Serviciile medicale vor deveni digitale, personalizate și preventive, în următorul deceniu, ceea ce va impune transformări majore ale sistemelor de ...citeste tot
românii au strâns peste 58 de milioane de euro cu ajutorul revolut
Revolut, fintech-ul britanic cu peste 960.000 de utilizatori în România, anunță că românii au strâns peste 58 de milioane de ...citeste tot
campania de informare „fii la tine-n țară la fel ca afară!”
În 2020 românii sunt încurajați să „fie în țară la fel ca afară” și să predea deșeurile de echipamente electrice ...citeste tot

Comentarii

Nu exista nici un comentariu pentru aceasta stire.

Comentează

Adresa de e-mail nu va fi publicată
Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Nume Email Mesaj 8 + 2 = .... (in litere)

Editorial

Raul Chis

Dar Primaria lui Emil Boc nu simte deocamdata probabil energia negativa a soselelor, cata vreme acei soferi ardeleni aflati in pragul AVC isi vor consuma ...

Claudiu Padurean

Totuşi, s-a schimbat ceva: România are mai puţină speranţă. În toamna anului 2015, am crezut că, în sfârşit, se vor schimba nişte lucruri. Oamenii care ...

Adrian Titus

Gașca Zurli a făcut un moment dedicat acestei mascote – un cântecel drăguț despre cum avem nevoie de șervețele la masă. Asta după ce la ...

Bianca Padurean

Sunt convinsă că şi alţi părinţi au trecut prin acelaşi calvar ar alegerii şcolii. Am trecut şi prin faza în care a trebuit să-mi fac ...

Vlad Pintea

Însă odată ce urnele s-au închis, imediat s-a deschis sezonul de "pus cenușă în cap", mulți arătându-se scârbiți că au fost puși în situația unei ...

Stiri pe scurt

Primăria va elibera 3.500 de carduri noi de utilizator pentru sistemul de bike sharing
Sănătatea florilor: sfaturi de la specialiști
Primaria Floresti ofera o ambulanta ISU Cluj
Se închide circulația pe podul Porțelanului
Clujul va găzdui principalul eveniment al Comitetului European al Regiunilor în 2019
Ediţie Specială DIECE - Reverberaţiile totalitare din Europa Centrală şi de Est
Managerii de la BRD, Bitdefender, Bosch și Emerson, invitații speciali ai conferinței „Putere prin oameni”
Lucrările de modernizare a drumului județean Gilău–Someșu Rece–Mărișel–DN 1R, în faza de asfaltare
Regulament nou de finantare a cultelor, sportului sau ONG-urilor din judetul Cluj
Alin Tise il invita pe David Ciceo la o intalnire de clarificare

Ultima ora

Ruxandra Târlescu, Partener PwC România: Serviciile medicale vor deveni digitale, personalizate și preventive
Românii au strâns peste 58 de milioane de euro cu ajutorul Revolut
Aeroportul Cluj, primele măsuri împotriva coronavirusului care a ucis până acum 25 de chinezi
Chitaristul lui Sting, Dominic Miller, va concerta la Cluj
O nouă școală în Florești
Campania de informare „Fii la tine-n țară la fel ca afară!”
Se DUBLEAZĂ alocațiile pentru copii! Klaus Iohannis a promulgat legea
Daniel Metz, CEO NTT DATA, despre 10 ani cu DWNT
Contractele de muncă part-time nu mai sunt suprataxate
Pragurile Intrastat valabile în 2020

Interviu cu ec. dr. ing. Mihai Talpoș, Co-fondator & Managing Partner al Școlii Informale de IT. Mihai Talpoș este un ... citeste tot

Profesorul salajean Mircea Groza este unul dintre acei pasionati de gastronomie care exploreaza cu interes bucataria ardeleneasca. In aventura sa ... citeste tot

Wizz Air a început operarea a noi rute de la bazele sale din Cluj-Napoca și Iași. Cu două zboruri săptămânale, ... citeste tot

Președintele României, Klaus Iohannis, a criticat-o vineri pe doamna cocoțată în scaunul de premier al României după ce aceasta a ... citeste tot

Parteneri

Te invitam sa tinem legatura si prin Facebook