Rămâi alături de noi   facebook logo youtube logo twitter logo
buzznews logo

Cum a comentat CFR un incident comic, dacă nu grav: O locomotivă s-a desprins de tren în timpul mersului

National - Extern 19 Iulie 2017, 17:51
Spune-ti parerea

In Romania a facut valva stirea ca locomotiva unui tren InterRegio care circula marti dimineata pe ruta Timisoara-Bucuresti s-a desprins de vagoane si si-a continuat drumul. Ba chiar un martor citat de presa centrala sustine ca mecanicii nici macar n-ar fi observat. Situatia a fost remediata intr-o ora iar trenul a ajuns la Bucuresti cu o intarziere de 145 de minute. Reactia CFR Calatori? Multe explicatii, nicio scuza.

Site-ul oficial al CFR Calatori scrie atat despre incident:

Marţi, 18 iulie 2017,  în jurul orei 08 dimineaţa, trenul InterRegio 1696 Timișoara - București a frânat automat în zona Radomireşti. Cei aproximativ 300 pasageri şi şi-au continuat călătoria în acelaşi tren, fără a fi pusă în pericol siguranţa şi securitatea acestora. Garnitura şi-a reluat traseul, după aproximativ  o oră de staţionare şi după realizarea tuturor probelor care se impun prin reglementările în vigoare. La acest moment sunt cercetate cauzele care au condus la această situaţie".

La randul sau, Iosif Szentes, director General la SNTFC CFR Calatori SA, se justifica pe Facebook:

Iosif Szentes, director General la SNTFC CFR Calatori SA, se justifica pe Facebook:

"Legat de incidentul petrecut azi, 18.07.2017 prin ruperea trenului IR 1696 postez o scurta Replică cu privire la propagarea în mass-media a știrii conform căreia „vagoanele unui tren de călători ar fi fost abandonate în câmp după ce mecanicul s-ar fi îndepărtat cu locomotiva de acestea”

(...)

Fenomenul denumit „ruperea trenului” are o anumită frecvenţă în exploatarea feroviară. Foarte mică desigur. Se poate întâmpla în anumite condiţii şi este mai des întâlnită la trenurile de marfă (fiind mult mai lungi). Ruperea unui tren înseamnă separarea în mers a trenului în două sau în mai multe părţi. Deoarece prin ruperea trenului se întrerupe implicit acea „conductă generală” despre care s-a menţionat anterior, la fiecare din părţile trenului rezultate prin rupere, va intra în acţiune la maxim sistemul de frânare. Cu alte cuvinte, acele vehicule se vor opri imediat, fiind vorba de asemenea de principii axate în primul rând pe siguranță.

Desprinderea în mers locomotivei de vagoane constituie şi ea un astfel de caz foarte rar întâlnit. Este cât se poate de logic faptul că acea locomotivă va parcurge până la oprire o distanță mai mare decât vagoanele de care s-a deprins. Astfel se va depărta, chiar şi cu câteva sute de metri în unele cazuri, fiind prevenită astfel lovirea locomotivei de către vagoane.

De ce?

În primul rând din cauză că o locomotivă are o masă mult mai mare decât un vagon. De aproximativ trei ori mai mare. Un vagon de călători plin are în medie o masă de 40 - 45 de tone, pe când o locomotivă are 120 de tone. Astfel, ea va avea un drum de frânare mai mare.

În al doilea rând, sistemele de frânare cu care sunt echipate vagoanele de călători sunt mai rapide ca timp de intrare în acţiune decât cele de pe locomotivă - iarăși din motive de siguranță.

De ce durează mult până la repornirea trenului?

După ce are loc o rupere de tren, trebuie respectate o serie întreagă de proceduri reglementate, care unele durează. Un mecanic de locomotivă nu poate ca imediat după ruperea trenului, pur şi simplu să vină cu locomotiva spre vagoane, să lege şi să plece repede în continuare. Toate procedurile respective sunt şi ele legate de siguranţă - similar domeniului aviației, unde chiar şi cele mai mici deficienţe constatate implică acţiuni corective care pot dura şi ore întregi. Să nu uităm totuși că la nivel global, sistemul de transport feroviar la capitolul siguranță este al doilea după cel aerian şi primul între cele terestre, fiind incomparabil mai sigur decât modul de transport rutier", a scris Iosif Szentes, director General la SNTFC CFR Calatori SA.

Dacă ţi-a plăcut acest articol, urmăreşte BUZZNEWS pe FACEBOOK!

Taguri: rupere de tren , locomotiva , vagoane , timisoara - bucuresti

Spune-ti parerea

Din aceeasi categorie

un reprezentat al imm-urilor vrea o lege care să sancționeze abuzurile  instituțiilor cu atribuții de control a contribuabililor
Vicepreședinte Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România, Dan Mureșan, a declarat la Via Cluj TV că ...citeste tot
încheierea cu succes a proiectului „creşterea competitivităţii high tech tecnosky srl prin extinderea capacităţii de producţie”
citeste tot
pib-ul româniei, scădere dramatică în trimestrul ii: 10,5 la sută
Institutul Național de Statistică informează că faţă de acelaşi trimestru din anul 2019, Produsul intern brut a înregistrat, în trimestrul ...citeste tot

Comentarii

Nu exista nici un comentariu pentru aceasta stire.

Comentează

Adresa de e-mail nu va fi publicată
Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Nume Email Mesaj 8 + 2 = .... (in litere)

Editorial

Raul Chis

Dacă prin măsurile luate la începutul pandemiei România era un exemplu pentru alte state, după încheierea stării de urgență lucrurile au luat-o razna. În primul ...

Claudiu Padurean

Totuşi, s-a schimbat ceva: România are mai puţină speranţă. În toamna anului 2015, am crezut că, în sfârşit, se vor schimba nişte lucruri. Oamenii care ...

Adrian Titus

Gașca Zurli a făcut un moment dedicat acestei mascote – un cântecel drăguț despre cum avem nevoie de șervețele la masă. Asta după ce la ...

Bianca Padurean

Sunt patroni care se baricadează în vilele lor (nu mă înțelegeți greșit, nu spun asta cu mânie protelatară a unui locatar la bloc), dar își ...

Vlad Pintea

Însă odată ce urnele s-au închis, imediat s-a deschis sezonul de "pus cenușă în cap", mulți arătându-se scârbiți că au fost puși în situația unei ...

Stiri pe scurt

S-a prelungit termenul de depunere a declaratiei privind beneficiarul real
Makers Cafe, prima cafenea 3D din Cluj
Primăria va elibera 3.500 de carduri noi de utilizator pentru sistemul de bike sharing
Sănătatea florilor: sfaturi de la specialiști
Primaria Floresti ofera o ambulanta ISU Cluj
Se închide circulația pe podul Porțelanului
Clujul va găzdui principalul eveniment al Comitetului European al Regiunilor în 2019
Ediţie Specială DIECE - Reverberaţiile totalitare din Europa Centrală şi de Est
Managerii de la BRD, Bitdefender, Bosch și Emerson, invitații speciali ai conferinței „Putere prin oameni”
Lucrările de modernizare a drumului județean Gilău–Someșu Rece–Mărișel–DN 1R, în faza de asfaltare

Ultima ora

EXPERIMENT: Suport de biciclete montat pe autobuze din Cluj
82 de clujeni, diagnosticați cu COVID 19 în ultimele 24 de ore! 1 679 de cazuri noi la nivel național
LIVE: O noua cale de rulare paralelă cu pista este construită la Aeroportul din Cluj
Clujul, locul doi după București la numărul de infectări în ultimele 24 de ore: avem 99 de cazuri noi
Un reprezentat al IMM-urilor vrea o lege care să sancționeze abuzurile instituțiilor cu atribuții de control a contribuabililor
De ce nu au ajuns la Cluj tabletele promise de Ministerul Educației? Răspunde Marinela Marc, șefa ISJ Cluj
Încheierea cu succes a proiectului „Creşterea competitivităţii High Tech Tecnosky SRL prin extinderea capacităţii de producţie”
Cluj-Napoca în primele 6 orașe inovatoare din UE
VIDEO Ovidiu Lipan Țăndărică, show impresionant la Cluj
Călin Cozma, candidat independent la Consiliul Local, revoltat că nu are drepturi egale cu partidele

Pandemia schimbă obiceiurile de consum. Ce investiții vor fi interesante? Este întrebarea la care răspunde pentru Via Cluj TV vicepreședintele ... citeste tot

Un gulas la ceaun pregatit dupa o reteta ungureasca transmisa prin viu grai in Ardeal. citeste tot

De astăzi, 1 iulie 2020, de pe Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj se reiau zborurile charter turistice, spre 9 destinații ... citeste tot

Cel mai modern garden center din Transilvania se află la intrarea în Cluj, pe Calea Turzii 287-289. Este o suprafață de ... citeste tot

Parteneri

Te invitam sa tinem legatura si prin Facebook