• Acasă
  • /
  • Comunitate
  • /
  • NOUA TAXA AUTO va aparea pana la finele anului 2017 – VEZI si o analiza PwC pe aceasta tema

NOUA TAXA AUTO va aparea pana la finele anului 2017 – VEZI si o analiza PwC pe aceasta tema

Publicat: 27 septembrie, 2017 09:29
Actualizat: 23 martie, 2022 05:09

Pana la finele anului 2017, in Romania ar putea sa apara o noua forma de taxa auto: fie o singura taxare pentru toată durată de viață a autovehiculului fie o taxa majorata anuala pentru masinile care polueaza mai mult, potrivit realitatea.net, care il citeaza pe Cornel Brezuica, șeful Administrației Fondului pentru Mediu (AFM).

altera
BuzzNews.ro a primit pe adresa redactiei un comunicat de presa in care PwC atrage atentia ca „România are nevoie de un sistem nou de impozitare bazat pe principii de mediu pentru a stimula înnoirea parcului auto”.

„România are nevoie rapid de o strategie eficientă de impozitare a autoturismelor pentru a stimula înnoirea parcului auto, după ce eliminarea taxei de timbru în februarie a accelerat creșterea importurilor de mașini rulate. În primele opt luni din 2017 au fost înmatriculate peste 337.000 de mașini vechi, cu 110% mai mult comparativ cu întreaga perioadă a anului trecut. Măsurile din ultimii ani nu au oprit orientarea populației către mașinile second-hand, iar criza financiară a lăsat urme în comportamentul consumatorului român. În timp ce alte țări pregătesc trecerea la mașini electrice, România este invadată de mașini vechi, care reprezintă surse de poluare dăunătoare sănătăţii, dar și de riscuri în trafic. Acestea sunt câteva dintre concluziile conferinței PwC dedicată sectorului auto, desfășurată azi la București”, arata PwC.

Aceeasi sursa precizeaza ca vârsta medie a parcului auto naţional va crește anul acesta la 13,1 ani, întrucât numărul autoturismelor rulate importate cu o vechime mai mare de 10 ani (normele Euro 3 şi Euro 2) s-a dublat faţă de 2016.

“O variantă pe care au utilizat-o și alte state membre și care poate da rezultate bune în România ar putea fi utilizarea armonizată a unei taxe de primă înmatriculare corelată cu sistemul de impozitare anuală a autoturismelor care să ia în considerare și nivelul de emisii de CO2 şi norme de poluare. Statul a încercat în ultimii ani să limiteze importurile de mașini vechi, însă căile alese nu au fost cele mai bune. Introducerea unei taxe de primă înmatriculare este posibilă, însă trebuie formulată inteligent, astfel încât să nu încalce prevederile legislației comunitare. Un instrument cu un potențial foarte ridicat, dar insuficient utilizat, este impozitul auto anual care trebuie reaşezat pe principii de mediu”, a declarat Daniel Anghel, Liderul Sectorului de Automotive, PwC Europa Centrală și de Est.

Sistemul de impozitare al autoturismelor este compus în principal din două elemente:

Taxa de înmatriculare (Timbrul de mediu) – a fost revizuită în mai multe rânduri, până la alinierea la practicile UE, însă din februarie a fost eliminată. România avea unul dintre cele mai scăzute niveluri de taxă din UE pentru autoturisme noi, în timp ce taxa pentru autoturisme second-hand era peste media UE.

Impozitul auto anual – rămas neschimbat în ultimii 10 ani, are nevoie de o revizuire aprofundată, deoarece nu sprijină îndeplinirea obiectivelor de reducere a emisiilor de CO2 și a vârstei medie a flotei auto, fiind bazat numai pe capacitatea cilindrică. 

„Trebuie să ne gândim la o impozitare în acord cu recomandările Comisiei Europene, cu accent pe emisiile poluante ale autoturismelor și normele Euro ale motoarelor acestora, în loc de taxare în funcție de puterea sau capacitatea cilindrică a mașinii. Direcția agreată de Comisie este aceea de a impozita în funcție de gradul de poluare, de impactul asupra mediului. O astfel de modificare trebuie introdusă cu o perioadă de grație rezonabilă și care să se aplice doar autovehiculelor înmatriculate după data intrării în vigoare a noii metodologii”, a adăugat Bogdan Belciu, Partener, Consultanţă pentru Management, PwC România.

Autoritățile ar putea analiza și introducerea unor măsuri complementare, precum:

– Impozitarea vehiculelor înmatriculate în alte state membre, care sunt utilizate in România pentru o perioadă lungă de timp

– Deductibilitate suplimentară pentru vehiculele cu emisii reduse de CO2

– Primă la achiziţionarea de maşini cu emisii reduse de CO2

– Colectarea impozitului auto de către societăţile de asigurare

– Contribuție de mediu la momentul efectuării inspecției tehnice periodice a autovehiculului (ITP)

În lipsa unei politici coerente a statului din punct de vedere al principiilor de mediu situația parcului auto s-a înrăutățit pe parcursul acestui an atunci când eliminarea timbrului de mediu a dus la o explozie a importurilor de mașini vechi, cu grad mai ridicat de poluare. În medie, mașinile aduse în țară după retragerea timbrului de mediu au fost mai vechi și mai poluante decât în 2016.

Fenomenul de îmbătrânire accelerată a parcului auto din România este în contradicție cu evoluțiile din țările dezvoltate din vestul Europei, care acordă o importanță sporită protejării mediului și siguranței, în timp ce încearcă să se pregătească pentru adoptarea la scară cât mai largă a mașinilor electrice. 

ULTIMELE ȘTIRI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
DIN ACEEAȘI CATEGORIE
28 martie, 2024
Noi zboruri spre Zurich de pe Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj
27 martie, 2024
Federația Operatorilor Români de Transport se pregătește de proteste
22 martie, 2024
A3 Nădășelu-Zimbor-Poarta, peisaj dezolant, șantier aproape pustiu
22 martie, 2024
Clujul, blocat de mașini. Soluții dezinteresate electoral de la Radu Mititean
12 martie, 2024
Curs gratuit despre sursele regenerabile de energie, la UTCN

Ecologiștii clujeni au venit la emisiunea Punctul Critic de la BuzzNews.ro pentru a ne prezenta ...

Imagini fabuloase cu fauna din Inelul Verde Metropolitan + Restanțele administrației în materie de spații verzi

Cluj-Napoca, 28 martie 2024: Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj anunță debutul noilor zboruri spre Zurich, ...

Noi zboruri spre Zurich de pe Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj

Federația Operatorilor Români de Transport susține că Romania este țara cu cel mai mare volum ...

Federația Operatorilor Români de Transport se pregătește de proteste

Ministerul de Finanțe amână până pe 15 aprilie momentul în care se va aplica OUG ...

Ministerul de Finanțe amână momentul în care se va aplica OUG privind microîntreprinderile legate

Președintele Asociației Patronilor și Meseriașilor Cluj, Augustin Feneșan, a comentat în cadrul emisiunii Antreprenoriada declarația ...

Augustin Feneșan, reacție la îndemnul lui Valentin Lazea de la BNR să trăim mai modest

Femeile din viața noastră trebuie prețuite și tratate corespunzător, indiferent de ocazie. Pentru a-i arăta ...

Cum să-ți surprinzi iubita într-un mod inedit? Top 3 sfaturi pentru a-i oferi o seară specială

Omul de afaceri clujean Călin Cozma, care este și președintele executiv al Federației Patronatelor din ...

Omul de afaceri Călin Cozma de la AUR, în cărți pentru candiatura la funcția de primar al Clujului

Deputatul PSD de Cluj, Patriciu Achimaș Cadariu, și-a îndemnat colegii să susțină adoptarea proiectului de ...

Deputatul Achimaș-Cadariu explică de ce avem epidemie de rujeolă: „Se face jocul antivacciniștilor”
Success message!
Warning message!
Error message!