ANAF sustine ca va continua reducerea birocraţiei în domeniul fiscal prin obligaţia depunerii online a declaraţiilor fiscale.
Transmiterea declaraţiilor fiscale prin mijloace electronice conferă doar avantaje: economiseşte timpul, cheltuielile cu deplasarea şi consumabilele necesare tipăririi, contribuind astfel şi la protecţia mediului înconjurător, arata ANAF.
Declaraţiile fiscale care se vor depune obligatoriu online, de către toate categoriile de contribuabili, prin intermediul internetului, pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, începând cu declararea obligaţiilor fiscale aferente lunii ianuarie 2018 sunt:
Formular 100 – “Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul de stat”;
Formular 101 – “Declaraţie privind impozitul pe profit”;
Formular 120 – “Decont privind accizele”;
Formular 205 – “Declaraţie informativă privind impozitul reţinut la sursă, veniturile din jocuri de noroc şi câştigurile/pierderile din investiții, pe beneficiari de venit”;
Formular 207 – “Declaraţie informativă privind impozitul reținut la sursă/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenți”;
Formular 208 – “Declaraţie informativă privind impozitul pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal”;
Formular 300 – “Decont de taxă pe valoarea adăugată”;
Formular 301 – “Decont special de taxă pe valoarea adăugată”,;
Formular 307 – “Declaraţie privind sumele rezultate din ajustarea/corecţia ajustărilor/regularizarea taxei pe valoarea adăugată”;
Formular 311 – “Declaraţie privind taxa pe valoarea adăugată colectată datorată de către persoanele impozabile al căror cod de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată a fost anulat conform art. 316 alin. (11) lit. a) – e), lit. g) sau lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal”;
Formular 390 VIES – “Declaraţie recapitulativă privind livrările/achiziţiile/prestările intracomunitare”;
Formular 394 – “Declaraţie informativă privind livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional de persoanele înregistrate în scopuri de TVA”;
Formular 710 – “ Declaraţie rectificativă”
„Atenţionăm de asemenea angajatorii şi entitățile asimilate acestora, că „Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate” – formular 112, se depune numai prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, conform legii.
Pentru depunerea declaraţiei, plătitorul/împuternicitul trebuie să deţină un certificat calificat privind semnătura electronică,eliberat în condiţiile Legii nr. 455/2001, Republicată.
Declaraţiile menţionate se completează/validează cu ajutorul programelor de asistentă disponibile gratuit pe portalul www.anaf.ro la adresa https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaratii_R/710.html sau în birourile pentru asistenta contribuabili”, arata ANAF.